اخذ سند مالکیت یک موقوفه پس از 70 سال در شیراز
کد خبر: 4091191
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

اخذ سند مالکیت یک موقوفه پس از 70 سال در شیراز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 4 شیراز از اخذ سند مالکیت موقوفه شفیع مرودشتی قصرالدشتی پس از 70 سال از زمان وقف در این کلان‌شهر خبر داد.

سند موقوفه، وقفبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، حجت‌الاسلام حسن محبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 4 شیراز امروز، 19 مهرماه گفت: صیانت و حفاظت از موقوفات و املاک وقفی یکی از وظایف اساسی و ذاتی ادارات اوقا ف است و سند مالکیت مهم‌ترین راه تثبیت مالکیت و احیای موقوفات است.

وی افزود: در دهه 30 خورشیدی واقف ارجمند، شفیع مرودشتی قصرالدشتی یک قطعه باغ رزی واقع در جبل الدراک قصردشت با نیت اطعام و تعزیه‌داری در ماه‌های محرم و صفر وقف کرده است.

با بیان اینکه سند مالکیت این موقوفه تاکنون صادر نشده بود، گفت: متاسفانه از زمان وقف و تنظیم وقفنامه به دلیل مشکلات ناشی از جانمایی امکان صدور سند مالکیت توسط ادارات ثبت اسناد و املاک استان محقق نشده بود در حالی که امروز پس از قریب 70 سال با همت، تلاش و پیگیری‌های مستمر متولی موقوفه و همکاری ادارات اوقاف و ثبت اسناد و املاک استان سند مالکیت تحت پلاک 379 صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 4 شیراز ارزش تقریبی این پلاک موقوفه را بیش از 400 میلیارد ریال دانست و افزود: پلاک 379 موقوفه و جزو بخش 4 شیراز است که هم‌اکنون در منطقه معالی‌آباد، کوی وحدت واقع شده است.

انتهای پیام
captcha