اجرای طرح تلاوت نور در بیش از هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه زنجان
کد خبر: 4091335
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

اجرای طرح تلاوت نور در بیش از هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه که مساجد کانون تفسیر و حدیث باشند، طرح تلاوت نور در بیش از یک‌هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان

محسن اسلامی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه سال ۹۱ در سفر به خراسان شمالی و دیدار با علما و روحانیون، اظهار کرد: ایشان در بیاناتی فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج.»

وی با توضیح این مطلب که کانون‌های مساجد در عرصه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند، ادامه داد: تقویت کارکردهای مساجد در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همراهی تشکل مردمی بسیج ممکن می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مساجد ماهیت انقلابی و مذهبی دارند، ادامه داد: فعالیت دو تشکل مسجد و بسیج در کنار هم، بر روی ارتقاء سطح معرفتی و دینی اعضای خود و مخاطبان تاثیرگذار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه ماموریت کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیح در ارتقاء شاخص‌های فرهنگی تاثیرگذار است، افزود: ۱۹ مهر بهانه‌ای است تا به منویات مقام معظم رهبری در این زمینه جامع عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به شرط موفقیت کانون‌ها تاکید کرد: کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سایه منویات رهبر معظم انقلاب می‌توانند در اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی و تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بازنگری در فعالیت‌های این مراکز منجر به هم‌افزایی و انسجام بیشتر بین کانون‌های مساجد و پایگاه مقاومت بسیج می‌شود، ادامه داد: امید می‌رود با همدلی بین نهادهای مردمی در مسجد شاهد شکوفایی در بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به فرمایشات مقام معظم رهبری در نوزدهمین اجلاس نماز و استفاده از کلید واژه مسجد نیز اشاره کرد و گفت: ایشان در این اجلاس فرمودند: مساجد باید در هر منطقه و محل، مأمن و محل خیر و برکت و مدرس تفسیر و حدیث و منبر معارف اجتماعی و سیاسی و کانون موعظه و پرورش اخلاق باشند.

وی با بیان اینکه برای عمل به این فرمان مقام معظم رهبری که مسجد کانون تفسیر و حدیث باشد طرح تلاوت نور در بیش از یک هزار مسجد، مدرسه و دانشگاه استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: از نظر ایشان مسجد باید محل خیر و برکت باشد؛ از این‌رو مساجد محل مورد اعتماد همه از هر قشری هستند و این مراکز بدون هرگونه جناح‌بندی فعالیت می‌کنند.

اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مسجد به عنوان منبر معارف اجتماعی و سیاسی یاد می‌کنند، افزود: در مساجد تلاش می‌شود تا موضوعاتی همچون حقوق شهروندی، ازدواج، تفسیر و تشویج جوانان و نوجوانان به کسب مدارج علمی مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که مسجد کانون موعظه و پرورش اخلاق باشد و تحقق این مهم باعث نشاط و تعالی می‌شود؛ کانون‌های فرهنگی پرورش نیروهای انقلابی را در مساجد برعهده دارند و امیدواریم این مهم به ظهور امام زمان و تمدن نوین اسلامی ختم شود.

انتهای پیام
captcha