دشمن به دنبال تلاش برای قرار دادن ایران در موضع ضعف بر میز مذاکرات است
کد خبر: 4091805
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

دشمن به دنبال تلاش برای قرار دادن ایران در موضع ضعف بر میز مذاکرات است

امام جمعه ملایر با بیان اینکه رهبر انقلاب خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است و با یک سخنرانی همه توطئه‌های دشمنان را باطل و خنثی می‌کنند، بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد آشوب‌ نظام جمهوری اسلامی را مجبور کند که از موضع ضعف بر سر میز مذاکره بنشیند.

محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر امروز 22 مهرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر اظهار کرد: بزرگترین رویداد تاریخ اسلام  ولادت حضرت محمد(ص) بود چرا که با آمدن پیامبر اتفاقاتی افتاد که نشان از عظمت ایشان دارد.

وی به حوادث و اتفاقات میلاد پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: با میلاد حضرت محمد(ص) دیگر ابلیس نتوانست به آسمان‌ها راه پیدا کند و به زمین رانده شد. فلسفه وجودی پیامبر خلاصه در اخلاق نیست و فلسفه بزرگتری دارد، قرآن فلسفه انبیا را بندگی خدا و مبارزه با طاغوت می‌داند و به تعبیر دیگر فلسفه وجودی انبیا این است که پیامبران صاحب قدرت شوند چراکه بدون قدرت نمی‌توان در برابر طاغوت ایستاد.

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه طاغوت همیشه در مقابل انبیا قد علم کرده و پیامبران نیز در مقابلشان ایستادند، گفت: مسئله و هدف پیامبر حکومت اسلامی و نشان دادن قدرت اسلام بوده است و امروز نیز مشکل دشمنان با همین قدرت اسلام است.

وی با بیان اینکه پیامبر آمده تا مردم را از زیر پرچم غیر ولایت خدا نجات دهد، گفت: انسان اگر بتواند در مقابل ظلم بایستد دشمن گردنش می‌شکند. امروز ملت ایران در خیمه آل رسول‌الله(ص) روسفید و سعادتمند هستند و در این خیمه خوب ولایت‌مداری کردند اما در دوران پیامبر این طور نبودند و پیامبر در زمانی که می‌خواستند از دنیا بروند برای امت بعد از خود نگران بود و امام راحل در دوران ما وقتی از دنیا می روند در سخنانشان می‌فرمایند با دلی آرام و قلبی مطمئن از بین برادرانم به جایگاه ابدی سفر می‌کنم. ملت ایران ملتی محمدی است که همه جا در برابر دشمن ایستاده است و حقیقتا شاگرد مکتب رسول‌الله(ص) است.

برقراری با اشاره به اعتراضات پراکنده در سطح کشور طی روزهای اخیر ابراز کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، حکم همه کسانی که به خیابان آمدند، یکی نیست؛ برخی از این افراد، نوجوانانی بودند که با تاثیر گرفتن از فضای مجازی به خیابان‌ها آمده و دشمن با استفاده از این بازی‌ها، خشونت‌گرایی و شهوت‌رانی را به صورت مدرنیته آموزش می‌دهد بنابراین اقدام به موقع  مجلس و دولت در این زمینه ضروری است.

وی به اهمیت ساماندهی بانک اطلاعات ملی، به آسیب‌های مخرب فضای مجازی خطاب به نمایندگان مجلس و مدیران دولت گفت: این همه تلفات کف خیابان برای مدیریت و ساماندهی فضای مجازی کافی نیست. بعضی از این اعتراضات به برخی کاستی‌ها، کم کاری‌ها و سوء مدیریت‌ها طی سال‌های گذشته بازمی‌گردد اما بخش عمده‌ای از این اعتراضاتی که منجر به اغتشاش شد، توسط دشمنان طراحی شده و منابع انگلیسی صراحتا اعلام کردند اغتشاشات امروز ایران حاصل چهار ماه برنامه ریزی و مهندسی آمریکا بود که به ایران نیرو فرستادند و لیدرهای اصلی آنها پول‌های هنگفتی دریافت کردند.

برقراری نقش اتحادیه اروپا در اغتشاشات اخیر را یک مسئله مهم دانست و ابراز کرد: درخواست کشورهای اروپایی برای خروج شهروندانشان از ایران آن هم پس از فروکش کردن اغتشاشات، نشان می‌دهد که این‌ها در زمان اغتشاشات در ایران بودند.

برقراری به دروغ پردازی رسانه‌های غربی در اغتشاشات اشاره کرد و گفت: طبق رصد‌های انجام شده از 23 شهریور تا 16 مهرماه، 17 هزار و 312 دروغ توسط رسانه‌های معاند در عرصه بین‌المللی منتشر شد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه رهبر انقلاب خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است و با یک سخنرانی همه توطئه‌های دشمنان را باطل و خنثی می‌کنند، بیان کرد: این اتفاقات به معنای دست و پا زدن دشمن است، دشمن تلاش می‌کند با ایجاد این آشوب‌ها، نظام جمهوری اسلامی را مجبور کند که از موضع ضعف بر سر میز مذاکره بنشیند.

برقراری تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد اغتشاشات، جمهوری اسلامی در مقابل خواسته‌های او کوتاه بیاید اما بداند ما از موضع قدرت، مطالبات ملت را دنبال می‌کنیم و توافق‌ها و قید و بندهای آنها را بدون ارائه تضمین، به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی غذا گفت: امروز ضرورت پرداختن به امنیت غذایی را بیش از گذشته احساس می‌کنیم و جامعه اسلامی باید از امنیت و اقتدار غذایی برخوردار باشد بنابراین جهاد کشاورزی امروز باید به دنبال هدفمند کردن کشت محصولات کشاورزی با توجه به کم آبی‌های موجود باشد.

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مطرح کرد: امروز ارتش ما ارتشی اعتقادی و ایمانی است که در سنگر اعتقادات، ایمان و عقیده خود را محکم و با سلاح ایمان خدمت کرده و به پاسداری از مرزها می‌پردازد.

 

انتهای پیام
captcha