اهدای ۱۰۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی
کد خبر: 4092121
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

اهدای ۱۰۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان از اهدای یک‌هزار و ۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) خبر داد.

اهدای 1064 سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از اهدای یک هزار و 64 سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی تحت پوشش خبر داد و اظهار کرد: این اقلام شامل یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و برخی از لوازم ضروری منزل است.

وی با اشاره به اینکه این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است، افزود: به ۷۵ نفر از نو دامادان تحت پوشش هم مبلغ ۱۰ میلیون تومان هدیه ازدواج تقدیم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: کمیته امداد در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را به نوعروسان و نو دامادان تحت پوشش این نهاد ارائه می‌کند.

اهرابی با اشاره به خدمات کمیته امداد در خصوص تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه غربالگری و آزمایشات ژنتیک، پرداخت نقدی کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام ودیعه مسکن با شرایط آسان به پسران خانواده‌های تحت حمایت پس از ازدواج، برخی از این اقدامات است.

وی اضافه کرد: برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از ارائه خدمت کمک به امر ازدواج، پرداخت کمک‌های موردی، در اولویت قراردادن زوجین جوان در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ارائه خدمات معوض و بلاعوض به خانواده‌های پُر نوزاد جهت کمک به تهیه مسکن و هزینه‌های امرار معاش فرزندان از دیگر خدمات کمیته امداد در این زمینه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با برشمردن خدمات راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی فردی و گروهی پیش، حین و بعد از ازدواج، گفت: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و راهنمایی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج با هدف تشویق و ترغیب به امر ازدواج، آموزش مهارت‌های لازم در انتخاب همسر و انجام ازدواج آگاهانه، خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی فردی و گروهی برای زنان سرپرست خانوار دارای شرایط ازدواج مجدد، از جمله خدمات پیش از ازدواج است.

اهرابی با اشاره به آموزش مهارت‌های زندگی حین ازدواج برای زوجین جوان با موضوعات اصول صحیح همسرداری و فرزندآوری مبتنی بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی، اضافه کرد: آموزش مهارت‌های زندگی بعد ازدواج برای زوجین درخصوص مدیریت خانه و خانواده، تربیت فرزند و راهکارهای حل مشکلات، خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی با رویکرد بازگشت به زندگی زنان مطلقه، خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی فردی و گروهی با رویکرد پیشگیری از طلاق خانواده‌های مشمول طرح متارکه، خدمات تخصصی و مشاوره با رویکرد پیشگیری و کنترل طلاق و آسیب‌های اخلاقی خانواده‌های سرپرست زندانی از دیگر خدمات فرهنگی کمیته امداد به این عزیزان است.

وی تأمین اشتغال برای زوجین جوان تحت پوشش را یکی از اولویت‌های کمیته امداد دانست و تصریح کرد: کمیته امداد در راستای تامین اشتغال دختران و پسران در سن ازدواج تحت حمایت و همچنین زوجین جوان و همسران فاقد شغل و یا دارای شغل‌های ناپایدار خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان ادامه داد: ارائه مشاوره شغلی و تعیین مسیر شغلی متناسب با روحیات، مهارت‌ها و فضای کسب و کار منطقه، ارائه آموزش‌های کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی و آموزش‌های مهارتی متناسب با شغل پیشنهادی برای هر یک از زوجین، معرفی به بنگاه‌های اقتصادی جهت کاریابی برای زوجین با اعطای بسته‌های تشویقی به مؤسسه کاریابی، پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، ایجاد اشتغال زوجین از طریق زنجیره تولید در قالب الگوی راهبری شغلی با لحاظ فعالیت زوجه در منزل و زوج در خارج از منزل و تسهیل در ضمانت وام پرداختی برای اشتغال زوجین از جمله خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی زوجین جوان است.

وی ضمن قدردانی از همراهی حامیان، خیران و دستگاه‌های اجرایی و با اشاره به نقش مهم این عزیزان در توانمندسازی خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر، از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه‌های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

اهرابی بیان کرد: بالغ بر یک هزار زوج تحت حمایت در انتظار دریافت خدمت جهت شروع یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه هستند که امید است با دستان مهربان و گشایشگر عزیزان نیکوکار، هر چه زودتر این امکان میسر شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یادآور شد: طی شش ماه ابتدایی سال‌جاری تعداد هزار و 684 مورد خدمت ازدواج به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان توسط این نهاد ارائه شد.

انتهای پیام
captcha