سازمان دانش‌آموزی به دنبال الگوهای تربیتی است
کد خبر: 4092628
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

سازمان دانش‌آموزی به دنبال الگوهای تربیتی است

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور گفت: سرانه پرورشی هر دانش‌آموز در بودجه سال گذشته ۳۶ تومان است و با این سرانه یک قرص نان هم نمی‌توان خرید و اگر به دنبال تحقق نوین اسلامی هستیم عنایت متفاوت مجلس و دولتمردان را می‌طلبد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور

به گزارش ایکنا از زنجان، حسین عبادتی قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور شامگاه روز گذشته ۲۵ مهر، در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور به میزبانی استان زنجان، با بیان اینکه امسال مسئله الگوهای تربیتی به عنوان مهم‌ترین مولفه و راهبرد فرهنگی برای تربیت صحیح پیشتازان تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: اگر یک دانش‌آموز ایرانی با الگوی تراز خود آشنا شده و بداند که در چه مسیری قدم بگذارد خود راه خود را خواهد یافت و دیگر نیاز به دخالت‌های تربیتی نخواهد داشت که سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در ویژه برنامه کنگره ۳۱۳ به دنبال مسئله الگوهای تربیتی است که در ۳۱۳ شهر کشور الگوهای تمدن‌ساز ایرانی اسلامی توسط دانش‌آموزان مورد پژوهش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار کنگره ۳۱۳ برنامه‌های مدرسه‌ای همانند صبحگاه، تئاتر، بازدید، نمایشگاه، تولید محتوا و ... ناظر به الگوهای تمدن‌ساز توسط خود دانش‌آموزان نیز است و باید دانش‌آموز هر شهر با الگوهای بومی شهر خود آشنا شود تا متوجه شود جای جای ایران ظرفیت‌هایی برای تحقق ادای سهم خود دارد، افزود: پیشتازان ما در مسیر الگوها راه را روشن خواهند کرد و در مراحل شهری و ملی و روایت‌گر همین الگوها برای سایر مردم خواهند بود که در این روش دانش‌آموز نه تنها خود تربیت شده خواهد بود بلکه تربیت‌کننده خواهد شد، نه تنها هدایت شده خواهد بود که هدایت‌گر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اردو یعنی برنامه‌ای خارج از کلاس، تصریح کرد: در کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش نظری کافی نیست و بهترین مکمل برای تکمیل آموزش اردو است و در همین راستا اردوهای هدفمند تربیتی یک روزه که مکمل آموزش هستند نیز طراحی شده‌اند. همچنین نهضت سواد فضای مجازی در صد هزار مدرسه کشور در قالب کارگاه‌های ۴۵ دقیقه‌ایی فکر‌نیوز یا شناخت سره از ناصره در کنار دریای اخبار فضای مجازی برای دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

عبادتی با بیان اینکه تاکید بر فعالیت جمعی برای تحقق تربیت ۶ ساعته داریم و معتقدیم تربیت تمام ساعتی تنها در حرکت‌های جمعی جواب می‌دهد، البته با طی این مسیر، در سال ۱۴۰۲ با نمای جدید سازمان دانش‌آموزی روبرو خواهیم بود، ادامه داد: یک رویکرد متفاوت ولی مکمل گذشته خواهد داشت و رسالت اصلی سازمان دانش‌آموزی را مبتنی بر اساسنامه خود و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام خواهیم داد، حمایت دستگاه‌های خارج از آموزش‌وپرورش در این امر قطعا ضروری است و یک مطالبه حق است و آموزش‌وپرورش باید مرکز توجهات همه دستگاه‌های اجرایی باشد و هر دستگاهی باید سهم خود نسبت به آموزش‌وپرورش را ایفا کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزش کشور گفت: سرانه پروروشی هر دانش‌آموز در بودجه سال گذشته ۳۶ تومان است و با این سرانه یک قرص نان هم نمی‌توان خرید و اگر به دنبال تحقق نوین اسلامی هستیم عنایت متفاوت مجلس و دولتمردان را می‌طلبد؛ بنابراین این انتطار ضروری است که در برنامه توسعه هفتم و برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ بازنگری جدی نسبت به سهم دستگاه تعلیم و تربیت از منظر امور پرورشی ببینیم.

در ادامه برنامه معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور نیز با بیان اینکه اردوهای قطبی برای اولین بار در اردوگاه‌های استانی برگزار شد و برای اولین بار سعی کردیم اردوهای قطبی را در مناطقی برگزار کنیم که شاید در آن اردوگاه‌ها هیچ اردوی قطبی برگزار نشده‌ بود، اظهار کرد: سخنرانی که مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۱۴۰۱ انجام دادند تاکید بر هویت ملی داشتند که این سخنرانی باعث شد تا ما بدانیم بایستی کار عظیمی که دیگران انجام نداده‌اند را متفاوت انجام دهیم.

رحمت‌اله رضایی با اشاره به برگزاری کنگره ۳۱۳ به عنوان اولین و مهم‌ترین برنامه شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ ، خاطرنشان کرد: در خصوص الگوهای تمدن ساز باید ابتدا در ذهن خود یک تمدن را تعریف کرده و ببینیم مولفه‌های تمدن نوین اسلامی چیست و براساس ان تعریف کنیم که مولفه‌های تمدن نوین اسلامی، کرامت اسلامی، عدالت گستری، آزادی استقلال سبک زندگی و عزت، خدمات دینی و علمی و ... است که باید مدنظر شود.

انتهای پیام
captcha