مدرسه‌سازی ستاره فوتبال نیجریه برای نیازمندان
کد خبر: 4093273
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷

مدرسه‌سازی ستاره فوتبال نیجریه برای نیازمندان

«احمد موسی» ستاره فوتبال نیجریه که سابقه طولانی در امور خیریه دارد اعلام کرد مدرسه‌ای با امکانات جدید آموزشی برای کودکان نیازمند کشورش می‌سازد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، احمد موسی، ستاره مسلمان نیجریه‌ای که به خاطر اقدامات بشردوستانه‌اش شناخته می‌شود، مدرسه جدیدی را در شهر جوس در شمال این کشور ساخت.

وی در این باره گفت: این تنها مدرسه‌ای بود که در دوران کودکی در آن تحصیل کردم. وقتی شنیدم می‌خواهند آن را بفروشند، تصمیم گرفتم آن را بخرم و از نو بسازم.

وی گفت: من این کار را انجام دادم تا اطمینان حاصل کنم که فقرا هم از سیستم آموزشی که ثروتمندان در اختیار دارند، بهره‌مند می‌شوند. به همین دلیل مطمئن شدم که این مدرسه بهترین مدرسه در منطقه و حتی ایالت من است.

موسی افزود: کودکان دارای پیشینه فقیر در جامعه اکنون این فرصت را خواهند داشت که در محیطی مشابه با کودکان ثروتمند درس بخوانند.

این مهاجم 30 ساله که اکنون در تیم سیواس اسپور ترکیه بازی می‌کند در توئیتی نوشت: تمام چیزی که به ذهنم رسید این بود که آن مدرسه را به نام پدر و مادر مرحومم بسازم، زیرا آنها به من افتخار خواهند کرد.

موسی با کارهای خیریه و پروژه‌هایش که برای کمک به مردم نیازمند کشورش انجام می‌دهد، همیشه الهام بخش بسیاری از جوانان مسلمان بوده است.

ستاره نیجریه‌ای فوتبال خود را در خیابان‌ها شروع کرد. وی از طریق ترویج ورزش در میان نیجریه‌ای‌ها، حمایت از جوانان و اهدای اقلام غذایی، به افراد نیازمند در کشورش کمک می‌کند.

او یک بنیاد خیریه به نام «بنیاد احمد موسی» راه اندازی کرده که از طریق آن به نیازمندان کمک می‌کند. او پیش از این در سال 2022، 1500 دلار به یک مسجد در سنگال اهدا کرد. موسی همچنین در سال 2018، چهل زندانی را با پرداخت بدهی آنها آزاد کرد.

انتهای پیام
captcha