نماز باران در زنجان برپا می‌شود
کد خبر: 4093367
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

نماز باران در زنجان برپا می‌شود

امام جمعه زنجان‌ درباره کمبود نزولات آسمانی و اینکه مسئله آب دیگر با بحث و جنگ حل نمی‌شود، گفت: هفته آینده در مزار شهدا نماز باران را به جماعت برگزار خواهیم کرد‌.

امام جمعه زنجان

به‌ گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی‌ خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، ۲۹ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی شده است.

وی با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب و تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور، افزود: ده‌ها دستاورد و پیشرفت به یُمن این انقلاب حاصل شد که محصول روحیه انقلابی و احساس مسئولیت جمعی بود و همین مسئله دشمن را می‌ترساند.

آیت‌الله خاتمی به تبدیل ایران به بازار بزرگ منطقه با وجود ۱۵ همسایه اشاره کرد و ادامه‌ داد: وجود سواحل طولانی و ارتباطات زمینی و دریایی و نیز استفاده از این ظرفیت بعد از انقلاب موجب تبدیل ایران به قدرت منطقه شده‌ است.

امام جمعه‌ زنجان با بیان‌ اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود خوب بوده اما کافی و مطلوب نیست، تاکید‌ کرد: باید از استعدادها، ظرفیت و پتانسیل موجود کشور به بهترین نحوه بهره‌‌ گیریم.

وی با اشاره به شهادت یادگار امام توسط رژیم منفور پهلوی و اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون، اضافه‌ کرد: آمریکا در هر دوره‌ای دشمنی خود را بر ما آشکار‌ کرده است و به صراحت بعد از همه این اتفاقات می‌توان گفت که هرگز دلسوز ایران و مردمان این سرزمین نبوده و نیست.

آیت‌الله خاتمی‌ با تأکید بر برقراری جهاد تببین در مقابله با جنگ نرم دشمنان، بیان‌ کرد: نمازهای جمعه محلی برای این روشن‌گری است که بر اساس درک هر سطح فکری و علمی باید مسائل بیان‌ شود.

وی با بیان اینکه جنگ نرم هوشیاری بیشتری می‌خواهد، تشریح‌ کرد: رهبر انقلاب به آحاد جامعه به‌ خصوص جوانان تاکید دارند که در برابر جنگ نرم باید هوشیار باشند و حقایق را بشناسند.

خطیب نماز جمعه زنجان در ادامه با اشاره به بهره‌گیری دشمنان از ابزار دروغ و تبلیغ، عنوان کرد: دشمنان با فرستادن انبوه حرف‌های خلاف واقع و دروغ سعی دارند فضای جامعه را دگرگون و مشکلات را بزرگ‌نمایی کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید مردم آگاه باشند، در رابطه با فوت مرحومه امینی، اذعان کرد: سوزاندن قرآن و مسجد راه درست اعتراض نیست، برخی از جوانان با تاثیر از فضای مجازی و شنیدن دروغ‌ دشمنان اعتراض خود را به شیوه نادرستی بیان‌ می‌کنند.

وی با اشاره به حیله دشمن در ناامید کردن نسل جوان از آرمان‌های انقلاب، افزود: هزاران جنایت آمریکا، رژیم اشغالی و انگلیس را کسی جواب نمی‌گوید اما این التهاب را در جوانان ما ایجاد‌ می‌کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به برخورد هیجانی و بدون آگاهی برخی از افراد با موضوعات، ادامه‌ داد: دو سال‌ مجازی بودن تعاملات تاثیرات نامطلوبی بر نسل جدید گذاشته و آن‌ها به جای شناخت حق و حقایق به فضای مجازی اعتماد‌ می‌کنند‌.

وی معلمان، طلاب، دانشجویان و اساتید را افسران جنگ نرم دانست و ابراز کرد: در کنار تحصیل علم این رسالت ما است که روشنگری کنیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه جنگ نرم دو سلاح لازم دارد، اظهار کرد: شناخت حق و صبوری برای تحقق حق از الزامات مقابله با جنگ نرم است.

وی با تأکید بر افزایش بصیریت، آگاهی نسل جوان را مسئله مهمی دانست و خاطرنشان‌ کرد: با آرامش، استدال و منطق در پیشبرد جهاد تببین باید حرکت کرد. جوانان آگاه و با بصیرتی داریم که اعتراض خود را به درست‌ترین شکل می‌توانند بیان می‌کنند‌.

انتهای پیام
captcha