شرکت 34 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقات «قرآن، عترت و نماز»
کد خبر: 4093686
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰

شرکت 34 هزار دانش‌آموز یزدی در مسابقات «قرآن، عترت و نماز»

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سال گذشته 34 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مسابقات «قرآن، عترت و نماز» شرکت کردند که 19 نفر در سطح کشور حائز رتبه‌های برتر شدند.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، شامگاه شنبه، 30 مهرماه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان نخبه قرآنی با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در دو بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، مداحی، حفظ عمومی و ویژه و بخش پژوهشی در رشته‌های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز برگزار شد.

وی ادامه داد: در سطح استان و در این دوره از مسابقات 34 هزار نفر از دانش‌آموزان در مرحله اول شرکت کردند که مسابقات در سطح آموزشگاه و سپس برترین‌ها در شهرستان‌ها و نواحی به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان به مرحله استانی و کشوری راه خواهند یافت.

رحیمی نژاد افزود: در مرحله کشوری این دوره از مسابقات 19 نفر از دانش آموزان استان توانستند صاحب رتبه‌های برتر شوند و لذا استان یزد رتبه ششم کشوری در بین استان‌های کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تجلیل از نخبگان قرآنی گفت: تلاش می‌کنیم برنامه تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات فرهنگی و هنری نیز با حضور استاندار محترم برگزار شود.

انتهای پیام
captcha