وصل شدن به انوار الهی باعث بهبود امور و تاثیرگذاری خواهد شد
کد خبر: 4095295
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

وصل شدن به انوار الهی باعث بهبود امور و تاثیرگذاری خواهد شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به کلمه رشد در قرآن، گفت: رویش و رشد انسان بسیار ارزشمند است. بزرگان ما در هنر در عرصه‌های مختلف ثابت کردند که حرکت در مسیر خدای متعال، وصل شدن به نور الهی باعث بهبود امور و تاثیرگذاری خواهد شد.

سلیمان عباسی

به گزارش ایکنا از زنجان، سلیمان عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، صبح امروز ۷ آبان در پنجمین آیین اختتامیه جشنواره رویش دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، با بیان اینکه هدف این جشنواره شناسایی هنرهای جوانه زده است، اظهار کرد: تعداد آثار ارسالی به این جشنواره ۱۸۷۶ اثر بود که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت آثار ارسالی برای ما حائز اهمیت‌تر است اما افزایش تعداد آثار ارسالی را نشان‌دهنده استقبال گسترده دانشجویان و مسئولان از این جشنواره می‌دانیم، تصریح کرد: هدف دانشگاه علمی‌کاربردی، افزایش مهارت‌آموزی بوده که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای جوانان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی‌کابردی با بیان اینکه هدف و رویکرد فعالیت در دانشگاه علمی‌کاربردی، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد برای دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: علم باید در عمل خود را نشان دهد و علمی که منتج به عمل نباشد، فایده و اثر چندانی ندارد. نگاه در نظام علمی‌کاربردی، فقط دانش‌محور و علم برپایه دانش نیست، بلکه مهارت، کارکرد اصلی آموزش‌ها در این نظام آموزشی است.

وی با اشاره به روحیه جهادی و تاکید بر افزایش مسئله‌ خودباوری، اضافه ‌کرد: رسالت دانشگاه علمی‌کاربردی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است؛ چرا که این مرکز آموزشی زمینه اشتغال در جامعه برای رفع بیکاری را فراهم کرده و از این مهم توانسته نتایج خوبی به دست آورد. رفع بیکاری و تقویت نیروی کار با ایجاد روحیه خودباوری و جهاد بین دانشجویان ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اشاره به اینکه نگاه در نظام علمی‌کاربردی فقط دانش‌محور نیست، گفت: دانشگاه براساس نیاز بازار کار و جامعه، برنامه‌هایی در راستای ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و ترویج این فرهنگ برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود ضمن محکومیت حمله تروریستی شاهچراغ شیراز، عنوان کرد: یکی از دانشجویان مرکز علمی‌کاربردی نیز از شهدای این واقعه ناگوار بود. هر گونه اقدامی که اتحاد، قدرت و قوت کشور را تحت‌شعاع قرار دهد محکوم خواهیم کرد. وظیفه خود می‌دانیم در مقابله با این مسائل به اشتغال و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی بپردازیم تا ایرانی آباد خلق کنیم‌.

عباسی با اشاره به کلمه رشد در قرآن، اذعان‌ کرد: رویش و رشد انسان بسیار ارزشمند است. بزرگان ما در هنر و در عرصه‌های مختلف ثابت کردند که حرکت در مسیر خدای متعال و وصل شدن به نور الهی باعث بهبود امور و تاثیرگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مجموعه در بخش‌های مختلف، تأکید کرد: دانشگاه تصمیم دارد تا حد امکان مراکز علمی‌کاربردی را در تحقق پیشبرد اهداف دانشگاه، رفع نیاز بازار کار و ایجاد زمینه اشتغال را یاری رساند.

این مسئول ضمن تشکر از همکاری واحدهای فرهنگی و آموزشی استانی و کشوری و همچنین تلاش مسئولان زنجان در مراکز علمی‌کاربردی، تصریح کرد: افزایش مهارت در کسب و کار، باعث اعتلای کشور و رفع مشکلات خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه ما به علم احتیاج داریم اما به پنجه کارآمد نیز نیازمندیم، تشریح کرد: ما دوگونه علم داریم؛ دانش به معنای گستره دانش و تلاش در توسعه مرزهای دانش که لازم است و نوع دیگر آن که مهم‌تر است استفاده از این دانش است.

وی با اشاره به تلاش جهت کیفیت و کاهش هزینه منابع داخلی، خاطرنشان‌ کرد: این مهارت‌ورزی و ایجاد اشتغال در نهایت منجر به ارزآوری برای کشور خواهد شد.

انتهای پیام
captcha