رفع تصرف اراضی ۲ موقوفه در کاشمر
کد خبر: 4095305
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

رفع تصرف اراضی ۲ موقوفه در کاشمر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: به همت واحد حقوقی اداره اوقاف کاشمر حکم خلع ید از دو قطعه زمین متعلق به موقوفات ابن علی‌الکاسفی و حاجیه بیگم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان به نفع این دو موقوفه صادر شد.

وقفحجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برخی اراضی وقفی این شهرستان که در تصرف شخص ثالث است، اظهار کرد: در راستای حفاظت و پاسداری از اراضی موقوفه‌ای، به همت واحد حقوقی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر، حکم خلع ید از یک قطعه زمین به مساحت ۳۹۷ مترمربع متعلق به موقوفه «ابن علی‌الکاسفی » به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال  به نفع موقوفه صادر شد.

وی تصریح کرد: حکم خلع ید از یک قطعه زمین به مساحت ۲۲۷ مترمربع متعلق به موقوفه «حاجیه بیگم» به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال که احداث اعیان نیز در آن صورت پذیرفته بود، به صورت کامل اجرا شد و زمین موصوف به طور کامل به تصرف موقوفه درآمد.

نیساری  اظهار کرد: موقوفه ابن علی‌الکاسفی از موقوفات شاخص و قدیمی شهرستان کاشمر است که با نیت تأمین هزینه‌های خادمان، هزینه‌های جاری و هزینه برگزاری اعیاد و جشن‌های اهل بیت(ع) در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه(ع) وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر بیان کرد: همچنین موقوفه حاجیه‌ بیگم نیز از دیگر موقوفات شاخص و قدیمی شهرستان کاشمر محسوب می‌شود که با نیت خیرات و آموزش طلاب علوم دینی این شهرستان وقف شده است.

وی گفت: علاوه بر این نیز اراضی موقوفات دیگری در شهرستان کاشمر وجود دارد که در تصرف شخص ثالث بوده و مقرر است تا نسبت به خلع آنان اقدام شود.

انتهای پیام
captcha