نشر دو کتاب جدید توسط انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل
کد خبر: 4095456
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

نشر دو کتاب جدید توسط انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «طراحی داخلی» و «فرانسیسلا تولارنسیس: روش‌های تشخیص و درمان» را منتشر کرد.

انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «طراحی داخلی» با رویکردی به حوزه علوم هنر به ویژه معماری و طراحی داخلی، را منتشر کرد.

این کتاب توسط رزماری کیلمر و اوتی کیلمر سال 2014 در آمریکا به رشته تحریر درآمده و توسط دکتر مهناز طالبی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ترجمه شده است.

با توجه به وسیع و از طرفی نو بودن حیطه طراحی داخلی در دنیا و ایران به نسبت رشته معماری، کتاب‌های مشابه بیشتر در حیطه معماری و مفاهیم پایه طراحی و هنرهای تجسمی وجود دارد اما نقطه قوت این کتاب جدا از مرجع بودن آن برای مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاهی در رشته طراحی داخلی علی الخصوص مقطع پایه و علاقمندان به این حیطه در بازار حرفه‌ای، جامع بودن آن از حیث محتوای تئوری و هم آموزشی و کاربردی است.

کتاب «طراحی داخلی» در درجه اول به عنوان مقدمه ای برای طراحی داخلی در سطح دانشگاه استفاده شود؛ با این حال، از آنجا که حرفه طراحی داخلی بسیار پیچیده است، این کتاب به راحتی می‌تواند در دوره‌های بعدی آتلیه‌های حرفه‌ای که فراتر از آموخته‌های دانشگاهی صرف است، مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که شروع دوره‌های طراحی داخلی می‌تواند از نظر محتوا، گستردگی پوشش و رویکرد آنها متفاوت باشد، برخی از بخش‌های این کتاب برای یک دوره یا روش‌های تدریس یک مربی خاص قابل استفاده نیستند.

برخی از فصل‌ها یا بخش‌ها ممکن است با توجه به تنظیمات یک مربی کنار گذاشته یا مرتب شوند و برخی از موارد فنی ممکن است برای استفاده در دوره‌های سطح بالا ذخیره شود.

با این حال، این کتاب می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای برای آن مباحث و به عنوان مرجعی جامع برای دانشجویان طراحی داخلی در طول تحصیلاتشان باشد.

کتاب «طراحی داخلی» 272 صفحه‌ای و در 5 فصل تالیف و ترجمه شده و به قیمت ۸۰۰ هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

همچنین انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «فرانسیسلا تولارنسیس: روش‌های تشخیص و درمان» با رویکردی به حوزه علوم پزشکی به ویژه پزشکی، دامپزشکی و بیماری‌های مشترک انسان و دام، را منتشر کرد.

این کتاب توسط مهری فلاح رئوفی دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران، سحر حیدری کارشناس ارشد زیستشناسی سلولی و مولکولی و مهسا علی‌کرد دانشجوی دکترای بهداشت و ایمنی مواد غذایی به رشته تحریر درآمده و دکتر ایرج نوروزیان اپیدمیولوژیست و استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران بر آن مقدمه‌ای نوشته است.

کتاب «فرانسیسلا تولارنسیس: روش‌های تشخیص و درمان» مجموعه‌ای جامع از دستورالعمل‌های بهداشتی مطابق با استانداردها و آخرین مطالعات مرتبط کاملاً کاربردی و قابل تعمیم به سایر بیماری‌های عفونی در اپیدمی‌های خطرناک و معضلات بیوتروریست می‌باشد.

چالش‌های تشخیص باکتری فرانسیسلا تولارنسیس با توجه به حدت و عفونت‌زایی بالا، تنوع میزبان، پراکنش جهانی، توزیع موارد مثبت بالینی عفونت طی مطالعات به عمل آمده در ایران همچنین اهمیت شناسایی و درمان مؤثر بیماری در کمترین زمان ممکن، گویای نیاز مبرم به دستورالعمل های استاندارد به منظور رویارویی با این بیماری زئونوز در مواقع برران است.

در کتاب حاضر سعی بر این بوده تا با بهره‌گیری از منابع معتبر علمی، مجموعه‌ای از تکنیک‌های کاربردی استاندارد در جهت تشخیص ایزوله‌های بیماری‌زای این باکتری به مدد روش‌ها و امکانات آزمایشگاهی موجود و نیز تشخیص بیماری در بالین و متعاقباً درمان‌های مؤثر، این عفونت نوپدید و بازپدید را برای دامپزشکان، پزشکان و مجموعه‌های نظارتی بهداشتی و همچنین ارگان‌های پایش بیماری فراهم گردد.

کتاب «فرانسیسلا تولارنسیس: روش‌های تشخیص و درمان» 304صفحه‌ای و در 15 فصل تالیف شده است و به قیمت ۷۰۰ هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha