مقوله دین امنیت‌آفرین است
کد خبر: 4095499
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

مقوله دین امنیت‌آفرین است

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه دین امنیت‌آفرین است و کسی که با دین زندگی کند برای دیگران امنیت‌آفرین می‌شود، گفت: اگر انسان دین‌دار باشد به سعادت و رستگاری رسیده و عاقبت به خیر می‌شود.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، شب گذشته، هفتم آبان‌ماه در مراسم محفل انس با قرآن که به یاد شهدای حادثه تروریستی شیراز و شهید مدافع امنیت پاسدار سرگرد علی نظری در مسجد امام حسین(ع) ملایر برگزار شد، اظهار کرد: شهدا در بستر قرآن به مقام و جایگاه شهادت نائل می‌شوند و تربیت‌یافتگان در مکتب قرآن‌ هستند و معارف قرآن‌ را دریافت و سر سفره قرآن شاگردی می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید معرفت‌مان به خدا و دین را بیشتر کنیم، معرفت را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و افزود: کسی که فهم و درک قوی نسبت به خدا داشته باشد، خدا را در همه لحظه‌ها ناظر و حاضر بر اعمال خود می‌داند و خالصانه برای خدا کار می‌کند. طبق فرموده قرآن، شهدا شاخص‌های مختلف تقوا و معرفت را دارند که در این میان ایمان به غیب، اولا دانستن پیامبر(ص) و اطاعت از ولی فقیه از ویژگی‌های شهداست.

برقراری با اشاره به اینکه دین امنیت‌آفرین است و کسی که با دین زندگی کند برای دیگران امنیت‌آفرین می‌شود، گفت: اگر انسان دین‌دار باشد به سعادت و رستگاری رسیده و عاقبت به خیر می‌شود.

وی بیان کرد: انسان‌هایی که بی‌هدف زندگی می‌کنند، مرگ‌شان هم بی‌هدف است. زندگی بدون دین توهم است، قرآن در مورد منافقین می‌فرماید اگر منافقین را ببینید هرگز تشخص نمی‌دهید چراکه خود را شخصیتی موجه می‌دانند، در واقع اینها شخصيت و افکاری توهمی دارند.

برقراری اظهار کرد: شهید همیشه با خدا بوده و در کنار خدا از ما شفاعت می‌کند. امیدوارم همه ما در مسیر اسلام و انقلاب و قرآن ثابت‌قدم باشیم.

انتهای پیام
captcha