ضرورت ارائه مشاوره عمومی ازدواج در سال‌های آخر دبیرستان
کد خبر: 4095730
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

ضرورت ارائه مشاوره عمومی ازدواج در سال‌های آخر دبیرستان

نماینده مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر همدان با اشاره به اینکه ناآگاهی در مورد ازدواج به آسیب‌های زیادی بر روی جوانان ما دارد، گفت: از نهادهای مربوطه درخواست می‌شود اجازه تشکیل مشاوره عمومی ازدواج در سال‌های آخر دبیرستان را بدهند‌.

مشاوره ازدواجبه گزارش ایکنا از همدان، زهرا شایسته فر، نماینده مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر امروز هشتم آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهار کرد: طی چند سال‌ اخیر ۵۰ روستای استان از سوی این مرکز خانواده تحت پوشش مشاوره‌های خانوادگی روانشناسی قرار گرفت.

وی افزود: طی ایام سال بازدید از این روستاها انجام و نیازسنجی صورت می‌گیرد و از لحاظ روانشناختی متناسب با نیاز اهالی روستا کارگاه‌های مشاوره ارائه می‌شود.

شایسته با اشاره به خدمات دیگر این مرکز توضیح داد: دوره‌های تخصصی تربیت مشاور با رویکرد اسلامی با حضور ۶۰ مشاور منتخب از سوی مرکز برگزار شد تا بتوانیم کل استان را برای ارائه خدمات روانشناختی پوشش دهیم.

شایسته از تشکیل ۱۴ کارگروه تخصصی در این مجموعه خبر داد و گفت: از جمله این کارگروه‌ها ستاد بحران روانشناختی، کارگروه پیش از ازدواج، کارگروه کودک و نوجوان که این کارگروه با مرکز تخصصی کودک و نوجوان دفتر آیت‌الله شعبانی همکاری می‌کنند و سایر کارگروه‌هایی که به منظور هم‌افزایی با سایر فعالان فرهنگی استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه پیگیری طرح محله محور انجام شده و این طرح در مساجد هر محل با مشارکت شورای اسلامی شهر همدان در حال اجرا است‌، یادآور شد: در این طرح خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌شود سپس در صورت نیاز مراجعه کنندگان به مشاوره‌های تخصصی‌تر ارجاع داده می‌شوند، تمام این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

شایسته با اشاره به طرح مشاوره پیش از ازدواج تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن آمار طلاق در جامعه و آسیب‌شناسی که در این زمینه صورت گرفت، مشخص شد که ۶۵ درصد از این طلاق‌ها به دلیل انتخاب نادرست است، با اجرای الزامی این طرح تلاش می‌شود به انتخاب درست زوجین پیش از ازدواج کمک شود تا کمتر شاهد اتفاق تلخ طلاق در جامعه باشیم.

نماینده مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر در پایان با اشاره به اینکه ناآگاهی در مورد ازدواج به فرزندان ما صدمه می‌زند، افزود: از نهادهای مربوطه درخواست می‌شود اجازه تشکیل مشاوره عمومی ازدواج در سال‌های آخر دبیرستان را بدهند‌.

 

انتهای پیام
captcha