ترویج فعالیت‌های قرآنی مطابق با نیازهای روز جامعه
کد خبر: 4096005
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
امام‌جمعه خان ببین بخش فندرسک بیان کرد:

ترویج فعالیت‌های قرآنی مطابق با نیازهای روز جامعه

امام جمعه خان ببین و بخش فندرسک به ترویج فعالیت‌های قرآنی مطابق با نیازهای روز جامعه تاکید کرد وگفت: امروزه نیاز جامعه به فعالیت‌های قرآنی باید به صورت یک برنامه سازی هدفمند، سازگار و جامع مطابق سلایق جوانان باشد، لذا باید روند فعالیت‌های قرآنی برای تأثیرگذاری آن تغییر کند.

جلسه دیدار مدیر جامعه القرآن خان ببین با امام جمعه خان ببین بخش فندرسک

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حسن بهرامی، امام جمعه خان ببین و بخش فندرسک در دیدار با مدیر جامعه القرآن خان ببین که امروز، ۹ آبان در دفتر امام جمعه خان ببین برگزار شد، به نقش فعالیت‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: از برکات انس با قرآن و مانوس بودن با مفاهیم قرآنی در آیات و روایات زیادی اشاره شده و از معصومین(ع) به ما گفته شده اما متاسفانه امروزه در عمل به آیات قرآن آن طور که باید توجه نکرده و دچار ضعف هستیم.

امام جمعه خان ببین و بخش فندرسک تصریح کرد: امروزه نیاز جامعه برنامه‌سازی هدفمند و برگزاری سازگار مهم قرآنی به روز و جامع مطابق سلایق جوانان هستیم و باید روند فعالیت‌های قرآنی برای تأثیرگذاری آن تغییر کند.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه با توجه به شرایط حال و حاضر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را مهم دانست و گفت: امروزه بسیاری از مشکلات جامعه و جوانان ما به خاطری دوری از قرآن و آموزه‌های قرآنی است، بنابراین موسسات قرآنی برای ترویج این فرهنگ باید از متدهای روز جامعه برای ترغیب جوانان استفاده کنند.

مدیر جامعه القرآن خان ببین در این جلسه گفت: فعالیت‌های قرآنی از جمله مهم‌ترین و بهترین فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به حفظ قرآن، این موضوع در جامعه به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بسیار خوبی از سوی موسسات و متولیان امور قرآنی انجام گرفته است.

قاضیا با اشاره به اینکه موسسات باید با افزایش سطح مفاهیم دینی مردم را جذب کنند، تصریح کرد: همه ارگان‌ها باید هماهنگ بوده و توجه ویژه‌ای به فرهنگ سازی داشته باشیم تا گامی را برای موسسات قرآنی بردارند.

مدیر جامعه القرآن خان ببین اظهار کرد: لازم است مجمع خیرینی تشکیل شود تا فعالیتهای موسسات قرآنی منسجم شود و بتوانند این فعالیت‌ها را توسعه دهند.

وی تصریح کرد: امیدواریم از سال آینده مشکلات موسسات قرآنی برطرف شود تا آنان بتوانند بهتر به فعالیت‌های خود بپردازند.موسسات قرآنی، آموزش و نشر مفاهیم قرآن در جامعه را برعهده دارند؛ بنابراین باید برای رفع مشکلات آنان چاره‌ای اندیشید چرا که توجه به موسسات در واقع توجه به مفاهیم قرآن و آموزه‌های آن است.

در پایان جلسه حجت‌الاسلام بهرامی از زحمات مدیریت جامعه القرآن و مربیان این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام
captcha