راهکاری برای خودکفایی مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4096166
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

راهکاری برای خودکفایی مؤسسات قرآنی

مدیر مؤسسه قرآن و عترت علامه طباطبایی(ره) آمل با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مخاطبان ملزومات حجاب، قرآن‌آموزان مؤسسات و خانواده‌های آنها هستند، گفت: پس چه بهتر است که طی اقدامی راهبردی و انعقاد تفاهم‌نامه از سوی اتحادیه کشوری و حتی اتحادیه استان‌ تهران با انجمن تولیدکنندگان حجاب، گامی مؤثر برای تمامی مؤسسات کشور برداشته شود و نمایشگاه دائمی حجاب در 200 مؤسسه به صورت پایلوت انجام شود تا مؤسسات در کنار اشتغال‌زایی به خودکفایی برسند.

محمدرضا پیرزاد، مدیر مؤسسه قرآن و عترت علامه طباطبایی(ره) آملمحمدرضا پیرزاد، مدیر مؤسسه قرآن و عترت علامه طباطبایی(ره) آمل در گفت‌وگو با ایکنا ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌‌های خوداشتغالی و خودکفایی برای تشکل‌های قرآن در شرایط کنونی، اظهار کرد: مؤسسات در شرایط فعلی برای سرپا نگه‌داشتن خود و استمرار فعالیت نیازمند خودکفایی هستند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که مؤسسه علامه طباطبایی(ره) آمل در کنار فعالیت‌های عمومی به راه‌اندازی فروشگاه حجاب و عفاف و فروش ملزومات آن اقدام کرده است، افزود: این امر با هدف تولید پوشاک ایرانی بانوان، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اشتغال‌زایی و استفاده از ظرفیت جامعه مخاطب تشکل‌های قرآنی، انجام گرفت.

پیرزاد با تأکید بر اینکه مگر غیر از این است که بخش عمده‌ای از مخاطبان ملزومات حجاب، قرآن‌آموزان مؤسسات و خانواده‌های آنها هستند، اظهار کرد: پس چه بهتر است که طی اقدامی راهبردی و برنامه‌ریزی دقیق و انعقاد تفاهم‌نامه از سوی اتحادیه کشوری و حتی اتحادیه استان‌ تهران با انجمن تولیدکنندگان حجاب، گامی مؤثر برای تمامی مؤسسات کشور برداشته شود.

این عضو انجمن تولیدکنندگان حجاب اضافه کرد: طی این طرح می‌توان در مرحله نخست با انتخاب 200 مؤسسه در سراسر کشور به عنوان پایلوت، کار را آغاز کرد تا ضمن گره‌زدن مؤسسات قرآنی با این انجمن، نمایشگاه دائمی حجاب و ملزومات آن در مؤسسات دایر شود تا مؤسسات از این طریق بتوانند با طراحی به روز ملزومات عفاف، به فروش بیشتر محصولات خود اقدام کنند تا به این روش بتوانند عهده‌دار هزینه‌های مؤسسات چون مکان استیجاری و پرداخت حق‌الزحمه مربیان و سایر هزینه‌های جانبی مؤسسه باشند.

وی با اشاره به اینکه حتی این فروشگاه‌ها زمینه اشتغال و سرمایه‌گذاری بسیاری از علاقه‌مندان را فراهم می‌کند، بیان کرد: در مرحله دوم این طرح و پس از دریافت بازخورد آن و رفع نواقص و فراهم کردن تسهیلات لازم می‌توان در صورت تمایل نزدیک به سه هزار مؤسسه قرآنی کشور را درگیر کرد.

پیرزاد ادامه داد: با راه‌اندازی فروشگاه‌های حجاب در متن و بطن مؤسسات قرآنی در مراحل بعدی می‌توان به فروش عمده و حتی صادرات به سایر کشورها رسید.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت علامه طباطبایی در آمل، خیابان امام خمینی(ره)، روبروی فرمانداری واقع شده است.

محمدرضا پیرزاده دارای سوابق مدیریتی چون نایب رئیسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ابتدای تأسیس 1396، مدیرعاملی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت استان مازندران و نماینده ستاد ساماندهی سواحل در وزارت کشور در اجرای طرح 15گانه ساحل عفاف در ساحل محمودآباد در سال 1398 است.

انتهای پیام
captcha