ضرورت ساخت مدرسه اوتیسم در سنندج
کد خبر: 4096411
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

ضرورت ساخت مدرسه اوتیسم در سنندج

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان گفت: پیگیری ساخت مدرسه اوتیسم در شهر سنندج از مهم‌ترین اولویت‌ها است که با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان مرتفع می‌شود.

شورای آموزش و پرورش استثنایی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 11 آبان‌ماه در اولین نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش استثنایی با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های اخیر دشمنان نظام اسلامی راهپیمایی 13 آبان امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و فرهنگیان و دانش‌آموزان در این شرایط می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی خدمت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: اعضای شورای معاونان اداره کل با به کارگیری امکانات موجود تعامل و ارتباط مستمر با اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی داشته باشند و ظرفیت‌های مختلف در ارائه خدمت به این دانش‌آموزان را احصا و پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: پیگیری ساخت مدرسه اوتیسم در شهر سنندج از مهم‌ترین اولویت‌ها است که با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان مرتفع می‌شود.

وی با تأکید براهمیت برگزاری فصلی جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌و‌پرورش استثنایی، ادامه داد: نظارت حداکثری بر اجرای مصوبات و تلاش جدی برای تحقق اهداف در برنامه‌ریزهای اعضا لحاظ شود.

ناظمی‌جلال در ادامه گفت: مناسب‌سازی کلاس‌ها و تجهیز فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزشگاه‌های استثنایی در جهت گسترش و رسیدن به اهداف عالیه آموزش اجرا می‌شود.

وجود سه هزار و 369 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کردستان

 طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان در ادامه با اشاره به فعالیت 531 نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان گفت: 74 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و433 دانش‌آموز با نیاز ویژه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی افزود: 536 دانش‌آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر و یک هزارو 400 دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه در مدارس عادی و با بهره‌مندی از خدمات آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

محمدی در ادامه با برشمردن ده شاخص اصلی عملکردی آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب 47 برنامه اصلی ابلاغ شده است.

وی به دستاوردهای مهم برون سازمانی اداره استثنایی در انعقاد قرارداد با اداره کل بهزیستی، اداره کل فنی وحرفه ای، کانون پرورش فکری و شورای اسلامی شهر سنندج اشاره کرد و گفت: همچنین تدوین برنامه عمل با معاونت های اداره کل آموزش وپرورش استان از اولویت های کاری این حوزه در سال تحصیلی جاری است.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: با هدف دانش‌افزایی و افزایش سطح علمی دوره آموزشی توجیهی برای کلیه نیروهای جدیدالورود به مدارس و مراکز استثنایی در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در حال برگزاری است.

وی گفت: شیوه نامه نظارت وراهنمایی شامل کلیه اقدامات نظارتی این اداره در ابعاد و سطوح مختلف به انضمام ابزارهای نظارتی مربوط می باشد که با اجرا و بازخوردهای مناسب به ارتقای کیفیت آموزشی وپرورشی تدوین شده است.

محمدی افزود: صد‌در‌صد جامعه هدف در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان شرکت و سلامت سی ویک هزار و 105 نفر ارزیابی شد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به فرصت‌ها و قوت‌های این حوزه ارزش معنوی آموزش‌وپرورش استثنایی را عبادت در فرهنگ ملی و دینی ذکر کرد و افزود: چالش‌ها و مشکلات این حوزه با مشارکت یکپارچه و نظامند با سایر دستگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت های درون وبرون سازمانی تا حد قابل توجهی مرتفع می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل این شورا به منظورهم افزايي، پوشش تحصيلي حداكثری، ارائه خدمات مناسب وكافي به تمامي افراد گفت: سیاست های اجرایی و فرایندهای کلیدی نظام حکمرانی و اداره امور آموزش وپرورش استثنایی نیز با هدف ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در اهداف و فعالیت ها ابلاغ شده است.

محمدی در پایان خواستار هدایت خیرین مدرسه ساز به سوی مدارس استثنایی، کمک منابع مالی به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه، بهسازی و مناسب سازی دسترسی معابر منتهی به مدارس، اتمام ساخت و تکمیل پروژه‌های ساختمانی، استخدام تخصصی و پوشش مدارس استثنایی توسط معاونت‌های اداره کل در فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان شد.

انتهای پیام
captcha