یادواره مدافعان خرمشهر در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4097369
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

یادواره مدافعان خرمشهر در کرمان برگزار شد

یادواره مدافعان خرمشهر، تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از پیشکسوتان این نیرو در کرمان برگزار شد.

ناخدا یکم هوشنگ صمدی تکاور بازنشسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش ایکنا از کرمان، یادواره مدافعان خرمشهر(تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) با حضور جمعی از پیشکسوتان تکاور و تعدادی از خانواده شهدای تکاور نیروی دریایی ارتش، امروز، ۱۵ آبان‌ماه در کرمان برگزار شد.

ناخدا یکم هوشنگ صمدی، تکاور بازنشسته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم به بیان خاطراتی از شروع جنگ و وضعیت نیروی‌های ارتش در اوایل انقلاب پرداخت و گفت: ارتش در دوران جنگ عاقلانه، آمرانه و عامدانه عمل کرده است و غافلگیر نشد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر در مهر سال ۱۳۵۹ وضعیت بسیار بدی داشت، دشمن شهر را زیر آتش گرفته بود و مردم دنبال پناهگاه بودند، گفت: در چنین شرایطی تکاوران نیروی دریایی ارتش از صبح روز اول مهرماه سال ۵۹ به منظور دفاع از خرمشهر وارد شهر شدند اما وضعیت دلخراش مردم سبب شد نیروهای ارتش ابتدا مردم را از شهر خارج کنند.

ناخدا صمدی به بی‌رحمی دشمن در هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی و کشتار مردم بی‌گناه اشاره کرد و گفت: ما ارتش جمهوری اسلامی ایران و مدافعان خرمشهر وظیفه خود می‌دانستیم دشمن را از خانه خود بیرون کنیم.

وی با بیان اینکه در نخستین روزهای مهرماه اولین گروه از ارتش در کنار مردم و مدافعان خرمشهر در شلمچه در مقابل پیشروی دشمن ایستاده بودند، گفت: با وجود اینکه در برابر دشمن تجهیزات کمی داشتیم اما با تمام قدرت برای رهایی خرمشهر تا آخرین قطره خون مقاومت کردیم و خونین شهر با همراهی و پشتیبانی ملت ایران آزاد شد.

ناخدا صمدی تصریح کرد: امروز کشور در مقابل هیچ موضوعی آسیب‌پذیر نیست زیرا ملت و جوانان در تمام رده‌های نیروهای نظامی آماده ایثارگری هستند. دشمن، ملت و جوانان را نمی‌شناسد همانگونه که در دوران دفاع مقدس این شناخت را نداشت و نمی‌داند ملت استوار ما همواره آماده حفظ میهن خود هستند.

سرتیپ دوم عباس ملکی‌زاده، جانشین قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس گفت: تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ۶۷ روز پس از جنگ طومار نیروی دریایی عراق را درهم پیچیدند. شجاعت، عزت، صداقت و توکل از جمله ویژگی‌‌های این نیروها بود که توانستند در جنگ افتخارآفرینی کنند.

وی با اشاره به تشییع باشکوه شهید صیاد شیرازی و سردار سلیمانی، گفت: شهدا دنیا را رها کردند و برای خداوند عزیز شدند به همین دلیل در بین مردم نیز عزت پیدا کردند. آنها دستور ولی خدا را به خوبی درک کرده و به آن عمل کردند.

در پایان این مراسم از تعدادی مدافعان خرمشهر در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha