جزئیات مسابقات قرآن دانش‌آموزان در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
کد خبر: 4097606
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۴

جزئیات مسابقات قرآن دانش‌آموزان در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری جزئیاتی را از ثبت‌نام در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان اعلام کرد.

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز با ایجاد فضای قرآنی و زمینه انس دانش‌آموزان و فرهنگیان با قرآن کریم، یکی از ابزارهای تربیتی در بدنه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تلاش می‌شود که زمینه حضور حداکثری دانش‌آموزان در این مسابقات فراهم شود و لذا از مدیران مدارس انتظار می‌رود که با در نظر داشتن علایق و استعدادهای تک‌تک دانش‌آموزان خود، نسبت به حضور آنان در این رویداد قرآنی اهتمام داشته باشند.

وی با ذکر اینکه چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته با تغییراتی همراه است، ادامه داد: مهم‌ترین تغییر ناظر بر محتوای مسابقات است که علاوه بر کاهش حجم آن، بر محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان معطوف شده و محتوای جداگانه‌ای برای رشته‌های گوناگون مسابقات قرآن تعریف نشده است، لذا دانش‌آموزان رغبت بیشتری به شرکت در مسابقات با محتوایی که در دسترس دارند، خواهند داشت.

خدیبی تصریح کرد: تغییر دیگر مربوط به شیوه ثبت‌نام در مسابقات قرآن، عترت و نماز است که دانش‌آموزان امسال می‌توانند از طریق سامانه «نورینو» که به تازگی ویژه فرآیندهای آموزشی و پرورشی مدارس طراحی است، ثبت‌نام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: توزیع پوستر مسابقات و نیز کتابچه «ندای رحمت» در مدارس استان آغاز شده است، همچنین اطلاع‌رسانی ثبت‌نام مسابقات در سامانه نورینو انجام می‌شود.

وی افزود: سامانه «نورینو» تحت سامانه دانش‌آموزی «پادا» فعالیت می‌کنند و دانش‌آموزان برای دریافت رمز عبور پادا می‌توانند به دفتر مدرسه مراجعه کنند و رؤسا و کارشناسان ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌ها و مناطق و مدیران مراکز دارالقرآن الکریم می‌توانند با کد ملی و کد پرسنلی خود از طریق نشانی https://parvareshi.medu.ir۸۵/home/Login مراجعه کنند.

خدیبی گفت: براساس تمهیدات پیش‌بینی شده، هفته پایانی آذرماه مطابق با هفته قرآن و عترت در مدارس، مرحله آموزشگاهی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان حتی‌الامکان به‌صورت حضوری در مدارس استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha