مسئولیت و مأموریت آموزش و پرورش جهاد تبیین است
کد خبر: 4097760
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

مسئولیت و مأموریت آموزش و پرورش جهاد تبیین است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس این نهاد را تنها سازمان متولی اصلی تربیت برشمرد و گفت: مسئولیت و مأموریت ما جهاد تبیین است البته کار آموزشی باید بیش از پیش و با نهایت دقت و تلاش انجام شود.

محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز، 16 آبان در نشست رؤسا و مدیران آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر گفت: 57 سازمان جاسوسی پشت آشوب‌های کشور بودند اما مدیریت خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: اوج افتخار ما در واکنش به حوادث اخیر، حضور باشکوه دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان در راهپیمایی 13 آبان‌ بود به طوری که این حرکت انقلابی در طول 15 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: برخی مدیران در شیراز، شهرستان‌ها و مناطق استان، در شرایط ایجاد شده بسیار تلاش کردند و در مدیریت آن برگ زرینی در  تاریخ انقلاب ایجاد کردند.

عسکری همچنین به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: در این حادثه 3 دانش‌آموز شهید داشتیم و به همین دلیل برنامه‌ها و بزرگداشت‌های مختلفی به یاد این شهدا برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش در شرایط فعلی، محور کار ما ایجابی و تربیتی است، تأکید کرد: برنامه‌های ما در مدارس با رویکرد اقناعی ارائه می‌شود. همه مدیران آموزش و پرورش فارس باید با سیاست‌های نظام همراهی کنند و در اجرای برنامه‌ها تلاش کنند.

عسکری با تصریح اینکه سال 88 فتنه با رویکرد سیاسی بود و سال 98 فتنه اقتصادی  و اینک فتنه ادراکی شکل گرفته است که ذهن نوجوانان را هدف قرار داده است، راهکار این قضیه را جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات جهاد تبیین را یک فریضه فوری و یک فریضه قطعی دانستند که باید به آن پرداخته شود لذا جهاد تبیین با محوریت سپاه فجر باید انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: چنانکه شهید سلیمانی گفته‌اند، فرصتی که در تهدیدها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست و به بیان رهبر معظم انقلاب، آینده روشن پیش‌ رو داریم لذا نقطه قوت حوادث اخیر این بود که مشکلات زیرپوستی خود را نشان داد و ما باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه جریان مهسا امینی تنها شکل‌گیری فتنه را تسریع کرد، گفت: امروز باید چتر انقلاب را به وسعت انقلاب باز کنیم و همه کسانی که اصل ولایت را قبول دارند زیر یک چتر قرار گیرند و جذب حداکثری در دستور کار باشد.

عسکری آموزش و پرورش را تنها سازمان متولی اصلی تربیت برشمرد و افزود: مسئولیت و مأموریت ما جهاد تبیین است و باید در این حوزه تلاش کرد البته کار آموزشی باید بیش از پیش و با نهایت دقت و تلاش انجام شود.

وی در پایان تأکید کرد: مدیران آموزش و پرورش از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و ... در جهاد تبیین استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha