حل مشکلات استانی با تدوین 6 طرح مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4098014
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی خبر داد

حل مشکلات استانی با تدوین 6 طرح مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی

رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شش کارگروه تخصصی در هر یک از مجامع بسیجیان شهرستانی سازماندهی و فعال شده است، گفت: هر کارگروه یک طرح اجرایی را تدوین کرده است که به تناسب ظرفیت شهرستان این طرح‌ها برای حل مشکلات پیگیری و اجرا می‌شود.

ابوالفضل نوفرستی، رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۷ آبان‌ماه در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اکنون شجره طیبه بسیج توانسته است برکات خود را جاری و ساری نگه دارد تا جایی که یکی از مجموعه‌های بسیار با برکت در نظام اسلامی هستند.

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب، ثابت شده که بسیجیان یکی از اقشار مخلص، پرتلاش، کم‌هزینه و پرافتخار برای نظام اسلامی هستند که چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن در بخش‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند و می‌توان به جرئت اذعان کرد هر زمان باری بر روی زمین بوده بسیجیان این بار را برداشتند و به سر منزل مقصود رساندند.

رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی افزود: در این مدت شش کارگروه تخصصی با عنوان آموزش و تربیت، اقتصاد و زیربنایی، آموزش، تحقیقات و فناوری، بهداشت، سلامت و محیط زیست، فرهنگی و اجتماعی و کارگروه زنان و خانواده در هر یک از مجامع بسیجیان شهرستانی سازماندهی و فعال شده است.

وی با اشاره به تدوین طرح پیشنهادی اجرایی با نگاه شهرستانی و با تکیه بر ظرفیت‌های شهرستانی برای کمک به حل مسئله اولویت‌دار هر کارگروه توسط مجامع بسیجیان، بیان کرد: هر کارگروه یک طرح اجرایی را تدوین کردند که به تناسب ظرفیت شهرستان این طرح‌ها برای حل مشکلات پیگیری و اجرا می‌شود.

نوفرستی با اشاره به اینکه هفت گروه تخصصی در مجمع بسیجیان استان فعال شده است، افزود: همچنین تدوین طرح پیشنهادی اجرایی با نگاه مسائل استانی و با تکیه بر ظرفیت‌های استانی برای کمک به حل مسئله اولویت‌دار هر گروه توسط مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی انجام شده است.

وی به طرح‌های گروه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: طرح تأسیس مرکز زایمانی بیوتی سنتر، بررسی عوامل مؤثر در کاهش زیست عفیفانه در نوجوانان دبیرستانی دوره دوم و طرح سازماندهی کسب و کارهای خانگی در قالب خوشه‌های صنعتی در این گروه تدوین شده است.

رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی ادامه داد: طرح توانمندسازی و مردمی‌سازی اقتصاد در استان و طرح زنجیره ارزش افزوده محصولات مزیت‌دار استان نیز توسط گروه اقتصاد و زیربنایی مجمع بسیجیان استان تدوین شده است.

نوفرستی با اشاره به تدوین طرح مسجد؛ کانون تربیت انقلابی و طرح توسعه واحدهای قرآنی در محلات توسط گروه آموزش و تربیت مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: طرح ازدواج آگاهانه و آسان و طرح ارتقای نقش مردان در عرصه عفاف و حجاب توسط گروه فرهنگی و اجتماعی و همچنین طرح تهیه بانک نیروهای طراز انقلاب و طرح تهیه کاربست احصای مشکلات اداری استان در گروه مدیریت و حکمرانی ارائه شده است.

وی افزود: طرح زیست‌بوم اشتغال دانش‌بنیان با رویکرد فرآوری مواد معدنی و طرح بارورسازی ابرها از طریق نصب ژنراتورهای زمینی توسط گروه آموزش، تحقیقات و فناوری مجمع بسیجیان استان تدوین شده است.

رئیس مجمع بسیجیان خراسان‌جنوبی بیان کرد: سازماندهی و فعال‌سازی ۴۵۲ هیئت اندیشه‌ورز برای همه اقشار بسیج شهرستانی و استانی از دیگر اقدامات بوده است.

نوفرستی با اشاره به همکاری با استانداری خراسان‌جنوبی و سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی جهت کمک به شناسایی و اولویت‌بندی پنج مسئله استان مبتنی بر سند آمایش، تصریح کرد: اجرای فراخوان طرح‌های مسئله‌محور استان و دعوت از فرهیختگان و صاحبنظران استانی و خارج از استان برای کمک به پنج مسئله اساسی استان شامل اقتصاد مرز، صنایع تبدیلی و تکمیلی، حوزه محصولات کشاورزی با اولویت محصولات راهبردی، موانع توسعه معدن استان و حوزه گردشگری است.

انتهای پیام
captcha