بهره‌مندی از فضای حافظیه در برنامه‌های قرآنی دانشگاه شیراز
کد خبر: 4098375
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

بهره‌مندی از فضای حافظیه در برنامه‌های قرآنی دانشگاه شیراز

کارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه خواجه حافظ شیرازی، حافظ کل قرآن بوده و می‌خواهیم از فضای حافظیه در برنامه‌های قرآنی‌مان استفاده کنیم، گفت: برنامه دیدار دانشجویان از حافظیه را در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

حافظیهفاطمه قصاب‌زاده، كارشناس قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکسری برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ بودیم از جمله محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی، افتتاحیه جشنواره طهورای 7 و ...، ولی امسال به این دلیل که دانشگاه شیراز همزمان با این هفته میزبان جشنواره ملی رویش نیز هست، هنوز مجوز این برنامه‌ها به ما داده نشده است و احتمالاً برخی از برنامه‌هایمان را در هفته‌های آینده برگزار کنیم.

وی ادامه داد: مقرر شد تا مسابقه کتابخوانی از کتاب داستان راستان شهید مطهری را برگزار کنیم، چون 24 آبان‌ماه، روز کتاب و کتابخوانی است. برنامه ختم قرآن را برای شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) را نیز خواهیم داشت.

قصاب‌زاده افزود: به دلیل اینکه خواجه حافظ شیرازی، حافظ کل قرآن کریم بوده است در جوار مرقد این شاعر بزرگ نیز برنامه قرآنی خواهیم داشت. معمولاً هر سال در این ایام از بلندگوهای دانشگاه سوره یاسین و دعای عهد را پخش می‌کنیم که امسال نیز این اتفاق با هدف هر چه بیشتر قرآنی شدن فضای دانشگاه خواهد افتاد.

وی بیان کرد: کلاس تفسیر سوره نور نیز روزهای دوشنبه ساعت 16 داخل خوابگاه‌ها بانوان برگزار می‌شود. بناست از 22 تا 24 آبان‌ماه نیز غرفه‌ای را به منظور معرفی هر چه بیشتر فعالیت‌های کانون داشته باشیم، که البته همه کانون‌ها خودشان را به دانشگاهیان در جشنواره ملی رویش معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha