چهار هزار دانش‌آموز قمی میهمان یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس
کد خبر: 4099954
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

چهار هزار دانش‌آموز قمی میهمان یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم از برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد و گفت: تا پایان نمایشگاه بیش از چهار هزار دانش آموز در قالب این اردو از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

چهار هزار دانش‌آموز قمی میهمان یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از خبرگزاری بسیج قم، سرهنگ علی‌اکبر شفیعی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم، شب گذشته ۲۳ آبان‌ماه، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در راستای کنگره شهدای ملی استان قم دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه به همت سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) استان قم در حال برگزاری است و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میان اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان را دنبال می‌کند.

وی از اختصاص بن‌های خرید کتاب به دانش‌آموزان خبر داد و گفت: به محض ورود دانش‌آموزان به نمایشگاه از طرف سردار موحد، فرمانده سپاه استان قم، به هر دانش‌آموز ۵۰ هزارتومان بن خرید کتاب هدیه داده می‌شود و علاوه بر آن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف از ناشران گرفته شده است تا دانش‌آموزان بتوانند به راحتی کتاب مورد علاقه خود را تهیه کنند.

شفیعی با بیان اینکه امید دادن به جوانان نسبت به آینده از تاکیدات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب است، اظهار کرد: امید وجود دارد، اما امید به آینده باید در بین دانش‌آموزان تقویت و افزایش یابد.

وی افزود: یکی از راه‌های امید دادن به نسل جوان برنامه‌ریزی برای جوانان در قالب اردوهای راهیان پیشرفت دانش‌آموزی است تا از دستاوردهای انقلاب و میزان رشد علمی کشور آگاه شوند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قم افزود: ما این کار را در استان قم آغاز کرده‌ایم و تاکنون دانش‌آموزان زیادی را به مراکز علمی، اقتصادی و فرهنگی اعزام کرده‌ایم.

وی گفت: هدف از حضور دانش‌آموزان به نمایشگاه کتاب، ترویج کتاب‌خوانی و ارتقای سطح مطالعه جوانان است. معتقدیم که آینده ایران در دست جوانانی است که اهل مطالعه هستند و به ارزش‌های اسلامی باور دارند.

شفیعی تصریح کرد: کشورمان در حوزه علمی رشد چشمگیری داشته و پیشرفت ما در حوزه علمی، واقعیت دارد و همه آن‌هایی که اهل علم هستند می‌دانند که اگر علوم پایه و زیربنایی اصلاح شود، در فراگیری و رشد علمی جامعه به شدت اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: کشور ما در عرصه‌های علمی مانند نانو و لیزر رشد خوبی داشته است و قطعا اثر این پیشرفت یکی دو دهه بعد در حوزه‌های مختلف مشخص می‌شود و علم امروز در کشور ما بومی شده است و می‌توانیم در سطح جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان قم ادامه داد: دانش‌آموزان باید دستاوردها را ببینند تا شاهد ارتقای انگیزه و روحیه بالای آن‌ها در جامعه باشیم که قطعا اردوها در ایجاد انگیزه و شادابی و با نشاط شدن دانش‌آموزان اثر دارد.

وی یادآور شد: امسال بنا داریم اردوهای راهیان پیشرفت را با توجه تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، رئیس جمهور و مسئولان آموزش و پرورش به یک جریان در آموزش و پرورش تبدیل کنیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ آبان‌ماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha