خیران ۹۳ مدرسه در کهگیلویه‌وبویراحمد می‌سازند
کد خبر: 4100270
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

خیران ۹۳ مدرسه در کهگیلویه‌وبویراحمد می‌سازند

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: ۱۵٠ طرح مدرسه‌سازی در نقاط مختلف این استان با مشارکت خیرین و از محل منابع دیگر در دست اجراست.

خیران مدرسه‌ساز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدرضا حسینی‌نیک، مدیرکل تجهیز، نوسازی و توسعه مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 25 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۱۵٠ طرح مدرسه‌سازی در نقاط مختلف این استان با مشارکت خیرین و از محل منابع دیگر در دست اجراست. این مدارس شامل مدارس دو و سه کلاسه روستایی و مدارس ۴، ۶، ۹، ۱۲ و ۱۴ کلاسه شهری هستند. ۳۶ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ نفر در این استان طی یک‌ سال اخیر در استان جمع‌آوری شد که از این تعداد ۹ مدرسه در بخش محروم دیشموک بود.

وی افزود: با سیاست‌های خوب دولت همه مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در سطح استان تعیین پیمانکار شدند. ۲۲ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای تاکنون در شهرستان‌های باشت و گچساران احداث شد.

مدیرکل تجهیز، نوسازی و توسعه مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه ۱۵ چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای نیز تا پایان امسال در مدارس استان ساخته می‌شود، اظهار کرد: در مجموع ۴۸ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که تعداد دانش‌آموزان ۱۰ مورد از آن‌ها بالای ۱۵ نفر است.

حسینی‌نیک با بیان اینکه ۴۵۰ مدرسه در استان فاقد سرویس بهداشتی هستند، افزود: ۳۰۵ مدرسه کانکسی و ۲۱۶ مدرسه دو شیفتی و چرخشی وجود دارد. هم‌اکنون ۱۷۱ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۲۰۲ مدرسه و بیش از هشت هزار کلاس درس در کهگیلویه‌وبویراحمد مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha