هنر از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم دینی است
کد خبر: 4100330
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

هنر از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم دینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با توضیح اینکه مطلبی که با زبان هنر گفته شود قطعاً اثرگذاری بیشتری دارد، تصریح کرد: هنر یکی از بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، امراله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ظهر امروز 26 آبان در آیین اختتامیه سوگواره عاشورایی کودک و نوجوان استان زنجان، با اشاره به نقش تاثیرگذار جوانان و نوجوانان در فرهنگ عاشورایی، اظهار کرد: بنا به فرمایش امام رضا(ع) در روز عاشورا نزدیک به ۱۸ تن از یاران امام حسین(ع) که مانند آنها در روی زمین نخواهد آمد از جوانان و نوجوانان بودند.

وی با بیان اینکه نوجوانانی مانند حضرت قاسم(ع)، عبدالله‌بن حسن(ع)، طفلان حضرت مسلم و فرزندان حضرت زینب(س) در روز عاشورا قهرمانانه جنگیده و شهید شدند، افزود: این شهدا با شهادت خود نشان دادند برای تکمیل خط سرخ شهادت نوجوانان و جوانان نیز تاثیرگذار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه انسان با شیطان تا ابد در حال جنگ است، متذکر شد: این موضوع در سیر تکاملی بشریت نیز خود را به خوبی نشان می‌دهد.

حسنی با بیان اینکه علاوه بر دوران انقلاب و جنگ در برهه کنونی که دشمن با تمام توان وارد شده تا انقلاب ما را زمین بزند، کماکان این نوجوانان و جوانان برای دفاع از میهن و اسلام نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: از نمونه آنها می‌توان به شهدای شاه‌چراغ و شهید کیان نیکبخت که در حادثه دیروز شهرستان ایذه به شهادت رسید، اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خط سرخ شهادت کماکان ادامه دارد، یادآور شد: به واسطه همین خون شهدا است که انقلاب ما روز به روز قوی‌تر شده و خار چشم دشمنان است.

این مسئول با توضیح اینکه مطلبی که با زبان هنر گفته شود قطعاً اثرگذاری بیشتری دارد، تصریح کرد: هنر یکی از بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی است لذا جوانان و نوجوانان ما باید تلاش کنند تا آثار جدیدی برای مبارزه با ظلم و استکبار خلق کنند.

حسنی با توضیح اینکه امروز دشمن با تمام قوا و به خصوص به‌واسطه رسانه و فضای مجازی وارد میدان شده و اسلام را مورد هدف قرار گرفته است، اضافه کرد: کشوری که علمدار اسلام است جمهوری اسلامی است و اینکه همه دنیا بسیج شده تا کشور ما را به زمین بزنند نشانه حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی از دلایل شهادت امام حسین(ع) ایستادگی در برابر زورگویی یزید بود، گفت: پیام امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و استکبار است که نماد استکبار در زمان کنونی ایالت متحده آمریکا و کشورهای غربی و همه کسانی هستند که می‌خواهند در برابر حقانیت اسلام بایستند.

انتهای پیام
captcha