پرداخت زکات گامی در جهت توسعه رفاه عمومی است
کد خبر: 4100334
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

پرداخت زکات گامی در جهت توسعه رفاه عمومی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان پرداخت زکات را گامی در جهت توسعه رفاه عمومی و جلوگیری از فقر عمومی دانسته و افزود: جامعه‌ای که از بیماری فقر در رنج باشد، دچار کمبود عاطفه شده و خشونت و بزه در آن رو به افزایش خواهد گذاشت.

پرداخت زکات

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ظهر امروز ۲۶ آبان‌ در جشنواره ترویجی و تکریمی آئین شکرگزاری زکات که در مسجد روستای دولت‌آباد ابهر برگزار شد، با بیان اینکه یکی از صفات خداوند متعال، رزاق به معنای روزی‌رسان است، تصریح کرد: روزی به وسیله اسباب و وسائلی به انسان عطا می‌شود که یکی از این اسباب، زمین است که بستر تحقق رزاقیت خداوند تبارک و تعالی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بندگان متوکل خداوند متعال کشاورزان هستند، تصریح کرد: کشاورزان دیم‌کار با توکل به خدا محصول می‌کارند و برای باروری آن محصول نیز از همان ابتدا امید خود را به خدا می‌بندند.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اصلی‌ترین بخش روزی در زندگی مردم نان است، متذکر شد: کشاورزان از مهم‌ترین تامین‌کنندگان این بخش از روزی مردم هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وجوب پرداخت زکات، عنوان کرد: با توجه به رونق کشاورزی در روستاها جامعه روستایی را به عنوان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و تامین‌کنندگان مواد اولیه غذایی کشور نقش موثری در پرداختن به این فریضه الهی دارند.

وی پرداخت زکات را گامی در جهت توسعه رفاه عمومی و جلوگیری از فقر عمومی دانسته و افزود: جامعه‌ای که از بیماری فقر در رنج باشد، دچار کمبود عاطفه شده و خشونت و بزه در آن رو به افزایش خواهد گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از جامعه روستایی درخواست کرد تا با توجه به پررنگ بودن دین و صداقت در مناطق روستایی، برای بهبود شرایط مملکت و نیز بارش باران دعا کنند تا کشور و استان از مشکل کم‌آبی رها شوند.

انتهای پیام
captcha