برگزاری نمایشگاه هنر اسلامی با حضور ایران در لاهور + فیلم
کد خبر: 4100601
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

برگزاری نمایشگاه هنر اسلامی با حضور ایران در لاهور + فیلم

نمایشگاهی با محوریت هنر اسلامی و با حضور آثاری فاخر از هنرمندان ایرانی در شهر لاهور پاکستان در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از Dawn، این نمایشگاه که از روز پنجشنبه، 26 آبان کار خود را آغاز کرد به جنبه‌های مختلف هنر اسلامی از جمله خوشنویسی اسلامی، نسخه‌های خطی و موسیقی صوفیانه پرداخته است.

در این جشنواره روشنفکران و هنرمندانی از کشورهای پاکستان، ترکیه، عربستان سعودی و ایران حضور دارند. تاریخ 1400 ساله علوم و هنرهای اسلامی از طریق سمینارها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های قوالی(موسیقی آیینی عرفانی پاکستان)، غرفه‌های کتاب و سایر فعالیت‌ها در این نمایشگاه که در مرکز هنری الحمراء برگزار شده است،‌ بررسی می‌شود.

یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه،‌ نمایش نسخ خطی کمیاب قرآن کریم، صفحات تذهیب شده قرآنی، آثار هنری استادان قدیمی و آثار هنرمندان مطرح از جمله هم‌وطنان ایرانی است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که روز پنجشنبه، 26 آبان برگزار شد،‌ عمر سرفراز چیما، مشاور امور داخلی و اطلاع‌رسانی ایالت پنجاب، رضی احمد، رئیس مرکز هنری الحمراء و ارن میاس اوغلو، مدیر مرکز فرهنگی ترکی یونس امری حضور داشتند.

این رویداد چهار روزه که به مناسبت روز جهانی فنون و هنر اسلامی که از سوی یونسکو در 18 نوامبر(27آبان) پیشنهاد شده است، فردا به پایان می‌رسد.

در ادامه ویدئویی از آثار به نمایش گذاشته شده از سوی هنرمندان ایرانی را در غرفه ایران این نمایشگاه مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha