شگفتی خبرنگار تایمز از پخش اذان در تمرین تیم ملی انگلیس + فیلم
کد خبر: 4100730
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

شگفتی خبرنگار تایمز از پخش اذان در تمرین تیم ملی انگلیس + فیلم

پست توییتری یک خبرنگار انگلیسی که لحظات پخش نوای اذان در حین تمرین تیم ملی انگلیس در قطر را نشان می‌داد با استقبال کاربران فضای مجازی روبه‌رو شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، پستی که توسط هنری وینتر، نویسنده بخش فوتبال روزنامه تایمز در توییتر به اشتراک گذاشته شده و تمرین تیم انگلیس در هنگام اذان را نشان می‌دهد، در فضای مجازی با استقبال روبه‌رو شده و بسیاری عاشق نوای زیبای اذان شدند.

این پست با بیش از 7000 لایک و 1000 ریتوییت در فضای مجازی منتشر شد. بسیاری از فالوورهای وینتر اعلام کردند که مجذوب طنین اذان شدند.

نکته جالب این است که هنری وینتر، برادر شیخ ابدال حکیم مراد، رئیس کالج مسلمانان کمبریج است. ابدال حکیم، که قبل از اسلام آوردن «تیموتی جان وینتر» نام داشت، یک استاد دانشگاه در زمینه الهیات و محقق اسلامی انگلیسی است که در سال 1979 مسلمان شد.

قطر در آستانه جام جهانی 2022، ابتکارات متعددی را برای معرفی اسلام به بازدیدکنندگان در طول مسابقات بین‌المللی آغاز کرده است. برای مثال، کدهای QR جدیدی در اتاق‌های مهمان هتل‌های قطر ادارک دیده شده که بازدیدکنندگان را با اسلام و فرهنگ قطر به همه زبان‌ها آشنا می‌کند.

قطر در راستای معرفی اسلام به هواداران فوتبال، همچنین در خیابان‌های شهر دوحه دیوارنگاره‌هایی مزین به احادیث پیامبر به دو زبان انگلیسی و عربی نصب کرده است.

مرکز فرهنگی اسلامی عبدالله بن زاید آل محمود وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر هم پیش‌تر طرحی را با هدف معرفی اسلام به هواداران جام جهانی ۲۰۲۲ از طریق مواد دینی ترجمه شده به چندین زبان آغاز کرده بود.

این ابتکارات با تحسین و استقبال زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان عرب همراه شده و معتقدند این حرکت بیانگر مفتخرانه دین و فرهنگی است که صدها میلیون مسلمان تحت آن گرد هم می‌آیند.

مراسم افتتاحیه جام جهانی فردا یکشنبه، ۲۹ آبان و ساعت ۱۴ به وقت محلی برگزار می‌شود. دیدار افتتاحیه گروه A بین قطر و اکوادور خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha