شهر خومه‌زار نورآباد وقفی نیست
کد خبر: 4100796
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳

شهر خومه‌زار نورآباد وقفی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر خومه‌زار شهرستان نورآباد ممسنی فارس با تأکید بر اینکه خومه‌زار وقف نیست، تصریح کرد: سازمان اوقاف همراه با سازمان اسناد هر کارشناسی که خواستند می‌توانند بیاورند و در صورتی که در وقف‌نامه مشخص باشد که زمین‌های مورد اختلاف، وقفی است ما قبول می‌کنیم.

شهردار و اعضای شورای شهر خومه‌زار، نورآباد ممسنیبه گزارش ایکنا از فارس، یاسر رحمانی، رئیس شورای اسلامی شهر خومه‌زار شهرستان نورآباد ممسنی استان فارس امروز، 28 آبان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قریب 10 سال است که خومه‌زار با جمعیت 10 هزار نفر تبدیل به شهر شده است که 4 هزار خانوار در آن ساکن هستند.

وی مهم‌ترین مشکل این شهر را اختلاف با سازمان اوقاف در خصوص اراضی این شهر عنوان کرد و افزود: حد و مرز اوقاف در این شهر مشخص نیست و سند با وقف‌نامه همخوانی ندارد.

رحمانی با تأکید بر اینکه خومه‌زار وقف نیست، تصریح کرد: سازمان اوقاف همراه با سازمان اسناد هر کارشناسی که خواستند می‌توانند بیاورند و در صورتی که در وقف‌نامه مشخص باشد که زمین‌های مورد اختلاف، وقفی است ما قبول می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خومه‌زار اظهار کرد:  این مسئله اختلاف بر سر اراضی با سازمان اوقاف موجب عدم ساخت و ساز در این منطقه شده است زیادی هر کسی بخواهد در این منطقه ساخت و سازی داشته باشد، باید مبلغ زیادی به اوقاف پرداخت کند.

وی، مشکل بعدی این شهر را کمبود آب آشامیدنی عنوان کرد و گفت: حتی در زمستان و نیمه شب هم آب آشامیدنی نداریم و این مشکلی است که باید برای ساکنان این منطقه برطرف شود.

رحمانی همچنین مشکل عدم تأمین روشنایی را از دیگر مشکلات این شهر برشمرد و افزود: شهرداری خومه‌زار درآمد ندارد و عوارض شهرداری هم در حد 10 درصد نیست به همین دلیل امکان تأمین هزینه‌های تأمین روشنایی را نداریم.

کاظم مؤدب، عضو شورای شهر خومه‌زار هم در این نشست خبری گفت: ما مشکلی با اصل وقف نداریم اما سازمان اوقاف در سال 74 نقشه و سندی مربوط به وقف قاعد شمس‌الدین یارامیری را اخذ کردند و شهر خومه‌زار به وقف اضافه کردند در صورتی که این شهر اصلاً وقف نیست.

وی با بیان اینکه حد و حدود وقف‌نامه مشخص است، افزود: تاکنون چندین مشاور و وکیل و نقشه‌بردار از مرکز استان آمده‌اند و حد و حدود وقف را مشخص کرده‌اند اما ما با بخش‌هایی که به سند اضافه کرده‌اند، با مشکل مواجه شدیم.

وجود دو وقف در منطقه خومه‌زار

مؤدب با یادآوری اینکه دو وقف معین‌الدین بوشهری و دیگری شمس‌الدین در شهر خومه‌زار وجود دارد، گفت: در قولنامه وقف نوشته شده است که ما مستأجر هستیم و اوقاف موجر و همین مشکل شهر خومه‌زار است که کسی مالک نیست و به همین دلیل سرمایه‌گذار هم به این شهر نمی‌آید.

مجید پیلوا، شهردار خومه‌زار هم در این نشست گفت: با توجه به موقعیت قرارگیری شهر و وضعیت جاده ترانزیستی آن امکان سرمایه‌گذاری خوبی در این شهر وجود دارد و در همین راستا بنا داریم تا با همکاری یک سرمایه‌گذار یک مجتمع مشتمل بر امکانات مختلفی اعم از درمانگاه، استخر، سونا، هایپرمارکت، رستوران و غیره را در این شهر احداث کنیم.

این مقام مسئول هم تمام مشکلات این شهر را به اختلاف با سازمان اوقاف دانست و افزود: در 8 ماه گذشته کلاً 8 پروانه ساخت در این شهر داشتیم زیرا اوقاف تا زمانی که مبلغ مدنظر را پرداخت نکنند، اجازه ساخت و ساز به کسی نمی‌دهد.

وی از احداث پارک جنگلی برای جذب گردشگر به این شهر خبر داد و گفت: با وجود اینکه منابع آبی خوبی داریم اما شهر خومه‌زار آب آشامیدنی ندارد در صورتی که ما چشمه‌های خوبی داریم.

شهردار خومه‌زار اظهار کرد: قریب 13 آسیاب قدیمی در این منطقه قرار دارد که می‌توان از آن‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر استفاده کنیم اما تمام مسیرها برای انجام این کارها ختم به اداره اوقاف می‌شود و هیچ حمایتی از ما نمی‌شود.

وی در خصوص کارهای عمرانی در این شهر طی یک سال اخیر نیز گفت: در این مدت 13 هزار متر زیرسازی، 2 هزار و 600 متر جدول‌گذاری، 600 متر کانال سیل‌بر و قریب 15 هزار آسفالت انجام شده است.

پیلوا با بیان اینکه پارک جنگلی که بناست احداث کنیم دارای امکاناتی نظیر پیست موتورسواری، اسب‌سواری و غیره باشد اما این‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، گفت: در خصوص مباحث فرهنگی نیز در تمام مناسبت‌ها به صورت کامل در کنار مردم بوده و اقداماتی در این راستا اعم از فضاسازی شهری و اجرای مراسم انجام داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha