اهتمام خیران نورآباد برای احداث مسجد و مدرسه در روستاها
کد خبر: 4100814
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

اهتمام خیران نورآباد برای احداث مسجد و مدرسه در روستاها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نورآباد ممسنی از اهتمام و تلاش خیران این شهرستان در بحث مسجدسازی و مدرسه‌سازی و همچنین تأمین امکانات رفاهی در روستاها خبر داد.

مرضیه کریمی، عضو شورای اسلامی شهر نورآباد ممسنیبه گزارش ایکنا از فارس، مرضیه کریمی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر نورآباد ممسنی امروز، 28 آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فعالیت خیران در این شهرستان گفت: بحمد الهی شهرستان نورآباد خیران خوبی دارد که به خصوص در بحث سلامت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: علاوه بر این‌ها خیرانی داریم که در بحث مسجدسازی و مدرسه‌سازی و همچنین تأمین امکانات رفاهی برای روستاها بیشترین رسیدگی و همکاری را دارند.

کریمی در ادامه با یادآوری اینکه نخستین بانویی است که بعد از 6 دوره شورا، عضو شورای شهر نورآباد شده است، گفت: علی‌رغم اینکه 50 درصد جمعیت نورآباد را بانوان تشکیل می‌دهند اما فضاهای تفریحی و رفاهی برای بانوان در این شهر کم است به همین دلیل حضور یک نماینده برای بانوان در شورای شهر الزامی بود.

وی یکی از تلاش‌هایش در شورای شهر نورآباد را ایجاد پارک بانوان عنوان کرد و افزود: تاکنون اقدامات لازم را برای احداث این پارک انجام دادیم اما هنوز محقق نشده است. علی‌رغم اینکه برای این پارک جانمایی لازم انجام شده و زمین آن را هم در نظر گرفته و مصوبه شورای شهر هم برای آن اخذ کرده و پیمانکار هم مشخص کردیم، اما به دلیل کمبود بودجه که باید از بودجه‌های مسئولیت اجتماعی استانداری و امور بانوان به ما کمک شود، هنوز احداث این پارک اجرایی نشده است.

کریمی با بیان اینکه باید در بحث درآمد شهرداری، به مدیریت کردن هزینه‌ها توجه کنیم تا بتوانیم به درستی به مردم خدمت کنیم، افزود: یکی از مباحثی که در فضای سبز نورآباد بدان نیاز داشتیم ایجاد نهالستان بود به همین دلیل با تدبیر شورا و شهرداری یک نهالستان ایجاد کردیم که هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

وی، ایجاد پارک‌های محله‌ای و تهیه وسایل بازی برای پارک‌ها را از دیگر فعالیت‌های این کمیسیون عنوان کرد و گفت: نوجوانان نورآباد هنوز نمی‌دانند اوقات فراغت را کجا بروند و این شهر تنها یک زمین چمن دارد لذا باید نصف بودجه فرهنگی را صرف ورزشکارانی کنیم که می‌خواهند پیشرفت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر نورآباد همچنین از استفاده از بیلبوردهای شهری برای فرهنگ‌سازی فرهنگ شهروندی خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات ما استفاده از چوب‌های درختان خشک برای زیباسازی مناظر شهری است.

حسین لشکری، نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر نورآباد هم در این نشست تصریح کرد: تا این لحظه هیچ کمکی به لحاظ مالی به شورا و شهرداری نورآباد نشده است و حتی اعضای شورا برای انجام مأموریت‌هایشان به پایتخت با هزینه‌های شخصی خود اقدام می‌کنند.

وی به فعالیت‌های فرهنگی شهرداری نورآباد اشاره کرد و افزود: در دوره ششم شورای شهر نورآباد تاکنون چندین جشنواره چند هزار نفری را برگزار کردیم که جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر در این جشنواره‌ها شرکت کرده‌اند.

لشکری بیان کرد: بودجه فرهنگی سال‌های قبل شهرداری نورآباد کمتر از 17 میلیون تومان بوده است اما شورای ششم این مبلغ را 20 برابر یعنی به 300 میلیون تومان رساند تا بتوانیم به مباحث فرهنگی این شهر کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha