ساختمان جدید جامعه‌القرآن‌الکریم علم‌الهدی سوق افتتاح می‌شود
کد خبر: 4100983
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

ساختمان جدید جامعه‌القرآن‌الکریم علم‌الهدی سوق افتتاح می‌شود

ساختمان جدید جامعه‌القرآن علم‌الهدی با مشارکت جامعه‌القرآن قم، خیران، قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه دی‌ماه سال‌جاری با حضور آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان، افتتاح می‌شود.

جامعه‌القرآن‌الکریم

سیده‌فاطمه موسوی‌نژاد، رئیس جامعه‌القرآن‌الکریم علم‌الهدی سوق در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: جامعه‌القرآن‌الکریم سوق از سال 1386 تحت پوشش جامعه‌القرآن‌الکریم قم با فعالیت 7 مربی در بخش خردسالان دختر و پسر و بزرگسالان بانو شروع به کار کرد.

وی کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، تفسیر قرآن، تجوید، حفظ موضوعی، حفظ ترتیلی، خطابه‌خوانی، آموزش بانوان بی‌سواد، کلاس‌های مشاوره، احکام، کلاس‌های هنری مجسمه‌سازی و گل‌سازی و دعوت از اساتید برجسته جهت آموزش عمومی و تخصصی قرآن‌آموزان را از برنامه‌های اجرایی جامعه‌القرآن‌الکریم سوق بیان کرد.

رئیس جامعه‌القرآن‌الکریم علم‌الهدی سوق بیان کرد: جامعه القرآن از اسفندماه سال 1399 به علت نبود مکان و هزینه جهت رهن و اجاره تعطیل شده است اما کلاس‌های قرآنی این مرکز، در مساجد، مدارس و دفتر امام جمعه برگزار می‌شود، ضمن اینکه بیش از 150 نفر قرآن‌آموز داشته‌ و بیش از 100 حافظ در جزءهای قرآنی تربیت شده است.

موسوی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه یک زمین با زیربنای 400 متر از سوی وارثان حجت‌الاسلام علم‌الهدی از شهر سوق به این جامعه‌القرآن اهدا شده، تصریح کرد: بر همین اساس اسم جامعه‌القرآن را جامعه‌القرآن علم‌الهدی گذاشته‌ایم.در حال حاضر یک ساختمان یک طبقه 8 کلاسه، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حیاط بزرگ برای بازی کودکان با مشارکت جامعه‌القرآن قم، خیران، مردم، قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و هزینه شخصی خود احداث شده که قرار است دی‌ماه سال‌جاری با حضور آیت‌الله سیدنصیر حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان، خیران کمک‌کننده و اساتید برجسته استانی افتتاح شود. ضمن اینکه در حال حاضر مشکل اصلی جامعه‌القرآن، نبود تجهیزات است که امیدواریم متولیان قرآن در این خصوص وارد میدان عمل شوند.

وی درباره ثبت‌نام کلاس‌های قرآنی، افزود: اکنون در حال اسم نویسی هستیم و از خانواده‌ها انتظار داریم در این برهه حساس کنونی فرزندان خویش را با قرآن مانوس کنند.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در پایان درمورد استعداد ویژه سوقی‌ها در بحث حفظ قرآن، گفت: استقبال در این بخش بی‌نظیر است و لازم است مسئولان کمک کنند تا بتوانیم این استعدادها را شکوفا کنیم.

انتهای پیام
captcha