اجرای طرح ملی «یار مهربان» در مدارس کردستان
کد خبر: 4101555
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

اجرای طرح ملی «یار مهربان» در مدارس کردستان

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اجرای طرح احیای کتابخانه‌های کلاسی با نام «یار مهربان» در مدارس استان کردستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح کتابخانه‌های مدارس تجهیز و احیا می‌شوند.

غلامعلی کرمی‌نیاز، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش کردستان

غلامعلی کرمی‌نیاز، معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، کتاب و افزایش سرانه مطالعه را از نیازهای کنونی دانش‌آموزان دانست و گفت: کتاب موجب آگاه‌سازی و دانایی در دانش‌آموزان خواهد شد.

وی از اجرای طرح احیای کتابخانه‌های کلاسی با نام «یار مهربان» در مدارس استان کردستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح کتابخانه‌های مدارس تجهیز و احیا می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: هدف از اجرای طرح احیای کتابخانه‌های کلاسی با نام «یار مهربان» ارتقای سطح فرهنگ مطالعه و تحقق اهداف کتب درسی، آشنایی بیشتر با زبان و ادبیات فارسی و نگارش صحیح آن در مدارس است که دراین راستا کتابخانه‌های مدارس تجهیز و احیا می‌شوند.

وی همچنین از تخصیص بخشی از زنگ فارسی به مطالعه در مدارس خبر داد و اظهار کرد: در هفته سه جلسه پانزده دقیقه‌ای به کتابخوانی اختصاص داده شده است.

کرمی‌نیاز با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح به طور میانگین در هر مدرسه ۵۰۰ کتاب غیر درسی توزیع می‌شود، یادآور شد: با اجرای این طرح در کلاس‌های درس مدارس ابتدایی استان کتاب‌های غیر درسی برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha