نشست تخصصی «خاکریز کلمات» در لرستان برگزار شد
کد خبر: 4101641
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹

نشست تخصصی «خاکریز کلمات» در لرستان برگزار شد

نشست تخصصی بررسی و نقد کتاب «بی نشان» با عنوان «خاکریز کلمات» از سوی حوزه هنری لرستان برگزار شد.

نشست نقد کتاببه گزارش ایکنا از لرستان، از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی دوشنبه، ۳۰ آبان نشست تخصصی بررسی و نقد کتاب «بی نشان» با عنوان «خاکریز کلمات» با حضور احمد کنجوری، سارا مهرآرا و نویسندگان فرحزاد جهانگیری و نسترن دالوند و جمعی از نویسندگان برتر و فعالان حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری لرستان برگزار شد.

در این نشست فرحزاد جهانگیری، نویسنده اثر در خصوص ایده و نحوه تالیف اثر و احمد گنجوری، منتقد و استاد دانشگاه و سارا مهرداد از نویسندگان لرستانی پیرامون نقاط قوت و‌ ضعف؛ ویژگی‌های ساختاری و مباحث فنی اثر مباحثی را بیان داشتند.

کتاب بی‌نشان، سرگذشت یکی از آزادگان سرافراز لرستانی «امامعلی کونانی» را روایت می‌کند؛ که دوران جوانی خود را به صورت گمنام در زندان‌های مخوف عراق سپری کرده و زندگی‌اش، به نوعی با زندگی یک شهید گمنام گره خورده است.

آنچه در این بین مهم است، روحیه ایثار، فداکاری، مقاومت و از خودگذشتگی است که در زندگی همه اهالی جبهه و جنگ، به وضوح مشخص است.

کتاب بی‌نشان توسط فرحزاد جهانگیری و مصاحبه و پژوهش نسرین دالوند در ۲۳۲ صفحه رقعی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

همچنین به مناسبت هفته کتاب نشست تخصصی بررسی و نقد کتاب «نقطه صفر مرزی» با عنوان «خاکریز کلمات ۱» از سوی واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان با حضور سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان، علی نوری، منتقد و استاد دانشگاه؛ محمدتقی عزیزیان، نویسنده اثر و جمعی از نویسندگان برتر ادبیات پایداری لرستان در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست محمدتقی عزیزیان، نویسنده اثر در خصوص ایده و نحوه تألیف اثر و دکتر علی نوری، منتقد و استاد دانشگاه پیرامون نقاط قوت و‌ ضعف، ویژگی‌های ساختاری و مباحث فنی اثر مباحثی را بیان داشتند.

کتاب «نقطه صفر مرزی» به خاطرات رزمنده قباد اصل‌‌مرز از رزمندگان لرستانی هشت سال جنگ تحمیلی، به کوشش محمدتقی عزیزیان توسط انتشارات سوره مهر در قطع رقعی و با ۲۴۰ صفحه به چاپ رسید.

سیر کتاب و خاطرات قباد اصل‌مرز چندین بخش را شامل می‌شود، بخش اول کتاب به خاطرات مبارزه مرحوم پدر عباس اصل‌مرز پرداخته که برهه‌ای از تاریخ پهلوی پدر و بخشی از تاریخ پهلوی پسر را در برمی‌گیرد.

در بخش دوم کتاب، خاطرات مربوط به حضور خود قباد اصل‌مرز در فعالیت‌های انقلابی ذکر شده و بخش سوم کتاب خاطرات دوران دفاع مقدس را در بردارد که نقش او را در کنار روایت تاریخ سرزمینش تبیین می‌کند.

انتهای پیام
captcha