اندوخته‌های علمی و اعتقادی نسل امروز را افزایش دهیم
کد خبر: 4101710
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

اندوخته‌های علمی و اعتقادی نسل امروز را افزایش دهیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: باید در حوزه تربیت کتابخوان حرکت کنیم و اندوخته‌های علمی و اعتقادی فرزندان خود را افزایش دهیم چرا که کسی که از این دو پشتوانه برخوردار باشد به راحتی فریب نخواهد خورد.

علی اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، روز گذشته، اول آذرماه در آیین تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و فعالان عرصه کتابخوانی استان یزد  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حوادث اخیر با اشاره به نگارش و چاپ کتب متعدد در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: متأسفانه نسل جوان ما با این متون آنگونه که باید آشنا نیست و غافل از این موضوع است که اگر نبودند افرادی فرهیخته‌ای که گوهر جان خویش را فدای کشور کنند، امروز  امنیت و آرامش فعلی را در جامعه نداشتیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند آن را استخراج کند ادامه داد: باید نسل جوان را با این گنجینه بی‌نظیر بیش از پیش آشنا ساخت و قطعاً یکی از روش‌ها آشتی دادن این نسل با کتاب و کتابخوانی است.

عزیزی افزود: باید تربیت افراد کتابخوان در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی قرار گیرد البته در این زمینه نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری داریم اما کافی نیست و نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تأکید کرد: شکی نیست که تأمین زیرساخت‌ها همچون احداث کتابخانه‌ها، به‌روز رسانی کتاب‌ها و ... در ترویج کتابخوانی مؤثر هستند اما توجه دادن کودکان به امر مطالعه کتاب و اینکه از چه زمانی باید آنان را به این سمت و سو سوق داد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر اظهار کرد: علت اینکه نوجوانان و جوانان ما به راحتی فریب فضای مجازی را می‌خورند، این است که در این فضا مطالب دروغ و غیر واقعی به صورت سطحی به عنوان خوراک فکری به آنان  ارائه می‌شود.

عزیزی تصریح کرد:  باید در حوزه تربیت کتابخوان حرکت کنیم و اندوخته‌های علمی و اعتقادی فرزندان خود را افزایش دهیم چرا که کسی که از این دو پشتوانه برخوردار باشد به راحتی فریب نخواهد خورد.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا و بسیج در  اغتشاشات گفت: اینکه فردی به راحتی هموطن خود را که برای تأمین امنیت جامعه و جلوگیری از برهم‌خوردن آرامش مردم وارد میدان شده آتش می‌زند یا با سلاح سرد به قتل می‌رساند به دلیل نداشتن عقبه علمی و فرهنگی و سوء استفاده دشمن از این نقطه ضعف افراد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد: امروز دشمن در کنار اعتقادات مردم حس میهن دوستی آنان را هم نشانه رفته است و  قطعاً کسانی که از قطار وطن دوستی پیاده شوند خود متضرر خواهند شد.

یادآور می‌شود محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و در پایان از کتابخوانان، کتابداران و فعالان حوزه کتابخوانی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha