رسانه‌ای مؤثرتر از کتاب وجود ندارد
کد خبر: 4101736
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

رسانه‌ای مؤثرتر از کتاب وجود ندارد

فرماندار مشهد در آیین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» شهرستان مشهد گفت: امروز رسانه‌ای قوی‌تر، محکم‌تر و مؤثرتر از کتاب وجود ندارد.

محسن داوری،  فرماندار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، محسن داوری،  فرماندار مشهد در آیین افتتاح کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» شهرستان مشهد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که بنیان‌گذاری ژرف‌اندیش دارد، کسی که می‌دانست چه زمانی، کجا و چگونه باید کاری را انجام داد، همچنین امروز از داشتن رهبری برخوردار هستیم که همواره تأکید فراوان بر کتاب و افزایش دانایی و آگاهی دارد.

وی با بیان اینکه هفته کتاب مختص به یک بازه زمانی نیست، افزود: باید هر روز را روز کتاب بدانیم، زیرا امروز بر خلاف گذشته، قدرت در اختیار دولت‌هایی است که می‌توانند تولید علم و دانش کنند و نسلی دانا و آگاه پرورش دهند، امروز قدرت صرف داشتن ابزار آلات جنگی نیست، بلکه در علم و آگاهی خلاصه می‌شود و برای همین است که با پدیده جنگ نرم مواجه شده‌ایم.

فرماندار مشهد بیان کرد: باید سبک کار را تغییر دهیم و با همیت و تلاشی که در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی شاهدیم امیدوارم که در آینده‌ای نه چندان دور، به تعداد تلفن‌های همراه در شهرستان مشهد کتابخانه وجود داشته باشد تا مردم بتوانند به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند.

داوری بر تسهل‌گیری در دسترسی به کتاب تأکید کرد و گفت: وجود کتابخانه سیار نعمتی است که باعث ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کم‌برخوردار و فاقد کتابخانه می‌شود، به عبارتی تغییر حالت کتابخانه راکد به سیار می‌تواند حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را سرعت بخشد.

وی در خصوص احداث کتابخانه در مناطق مختلف، تصریح کرد: نباید به‌دنبال اهدا و یا خرید زمین بود، بلکه با استفاده از ظرفیت اماکنی مانند مدارس و مساجد نیز می‌توان اقدام به احداث یک کتابخانه جدید کرد. امروز رسانه‌ای قوی‌تر، محکم‌تر و مؤثرتر از کتاب وجود ندارد. 

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: همان‌گونه که قبلاً اشاره شده است، کتابخانه‌های سیار با مراجعه به حداقل پنج روستا، وظیفه پنج کتابخانه مستقر را انجام می‌دهد. امروز خراسان رضوی و به‌ویژه شهرستان مشهد در میان کلان‌شهرهای کشور در این حوزه از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، افزود: ایشان علاج همه مشکلات را در کتابخوانی دانستند. اگر حوزه کتاب و کتابخوانی را آنچنان که باید و شاید در جامعه ترویج دهیم، به‌طور قطع شاهد بسیاری از مشکلات و معضلات نخواهیم بود، زیرا قطعا همگان می‌دانند که بسیاری از مشکلات ناشی از عدم آگاهی و دانایی است.

سبزیان تصریح کرد: امروز یک بی‌قراری فرهنگی در جامعه ایجاد شده که این مسئله می‌تواند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون معرفی کتاب و بالاخص کتاب‌های تاریخی رفع شود.

کتابخانه سیار «پیک دانایی ۸» چهارمین کتابخانه سیار در سطح شهرستان مشهد است که با ۲۰۰۰ نسخه کتاب در روستاهای بخش رضویه اعم از سالارآباد، تپه‌سلام، جیم‌آباد، تنگلشور و آبروان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

انتهای پیام
captcha