مطالعه گروهی ترویج شود
کد خبر: 4101743
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

مطالعه گروهی ترویج شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه باید با ابتکاراتی از سوی مسئولان، توفیق اجباری در مطالعه ایجاد شود، گفت: ترویج مطالعه گروهی امری ضروری است.

مطالعه گروهی ترویج شودبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 1 آذر، در مراسم بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی در جامعه به شدت کاهش یافته گفت: باید این موضوع ریشه‌یابی و برای آن راه حل تدبیر شود تا بتوانیم به سمت آمار فزاینده مطالعه گام‌های مؤثری برداریم.

وی ادامه داد: جامعه برای خود باید توفیق اجباری در مطالعه ایجاد کند که در این راستا باید بتوانیم با ترویج مطالعه گروهی به این مهم دست پیدا کنیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام نیز به مطالعه تأکید فراوان شده است، یادآور شد: دین اسلام با خواندن آغاز شد و نخستین کلمه وحی شده بخوان بود همین موضوع گواه خوبی بر ضرورت مطالعه است.

به گفته حجت‌الاسلام مطیعی؛ باید نسل جدید را با فرصت‌های مطالعه بیشتر آشنا کنیم که در این راستا جوانان و نوجوانان و حتی کودکان امروز سرمایه‌های ارزشمندی برای فردای سرزمین ما هستند که باید به خوبی آنها را پرورش داد که بهترین نوع آن مطالعه و کتابخوانی است که این فرصت باید در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha