فراخوان پویش «فجر عظیم» در مسجد ابراهیمی
کد خبر: 4101973
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶

فراخوان پویش «فجر عظیم» در مسجد ابراهیمی

جوانان فلسطینی فراخوانی برای شرکت در پویش فجر عظیم در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از المرکز الفلسطینی للاعلام، فراخوان جوانان برای شرکت در پویش فجر عظیم، در روز جمعه 25 نوامبر در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل آغاز شد.

در این فراخوان‌ها بر ضرورت اقامه نماز صبح در مسجد ابراهیمی در پاسخ به هتک حرمت‌ها و تلاش‌ها برای یهودی‌سازی این مسجد و تجاوزات شهرک‌‌نشینان به آن تأکید شده است.

حدود 50 هزار شهرک‌نشین به شهر الخلیل هجوم بردند و عصر شنبه در حیاط مسجد ابراهیمی در الخلیل به اصطلاح عید ساره یهودی را برگزار کردند. 

اشغالگران و شهرک‌نشینان از این مراسم به عنوان بهانه‌ای برای اجرای بزرگترین یورش‌ها به مردم الخلیل، مغازه‌ها و خانه‌های آن‌ها استفاده می‌کنند.

شهرک‌نشینان در جریان یورش به شهر الخلیل به مساجد «باب الزاویه» و «الصدیق» در خیابان الشلاله در مرکز شهر حمله کردند و  تحت حمایت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی شیشه‌های آن‌ها را شکستند.

در نتیجه یورش شهرک‌نشینان در محله تل‌ الرمیدة در مرکز الخلیل تعدادی از شهروندان مجروح شدند و نیروهای اشغالگر اسرائیل برخی از آن‌ها را دستگیر کردند.

مردم الخلیل با یورش‌های شهرک‌نشینان به‌ویژه در خیابان‌های «باب الزاویه» و «بئرالسبع» در مرکز شهر الخلیل شجاعانه مقابله کرده و با تمام توان مانع از ادامه حملات آنها شدند.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس»  ضمن تمجید از اقدام  مردم و انقلابیون فلسطین برای دفع حملات وحشیانه شهرک‌نشینان و راهپیمایی‌های تحریک‌آمیز آن‌ها در خیابان‌ها و محله‌های الخلیل که تحت حمایت نیروهای اشغالگر برگزار می‌شود، بر ایستادگی خود در کنار مردم فلسطین و صاحبان خانه‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند، مجروحان و بازداشت‌شدگانی که برای دفاع از حریم شهر و مقابله با عیاشی و بربریت شهرک‌نشینان حاضر شدند، تأکيد کرد.

پويش «فجر عظيم» برای اولین بار از مسجد ابراهیمی شهر الخلیل در نوامبر 2020 به منظور مقابله با حملات مکرر نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان به این مسجد، یهودی‌سازی و انجام مراسم تلمودی در آن راه‌اندازی شده و سپس به مسجدالاقصی نیز کشیده شد.

انتهای پیام
captcha