برگزاری محفل انس با قرآن در کرج
کد خبر: 4102041
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

برگزاری محفل انس با قرآن در کرج

مسئول دارالقرآن سپاه البرز از برگزاری محفل انس با قرآن به مناسب گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت البرز خبر داد و گفت: این محفل نورانی امروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل دولت آباد کرج برگزار می‌شود.

علی گلدوست مسئول دارالقرآن سپاه البرز

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از برگزاری محفل انس با قرآن به مناسب گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت البرز(شهیدان روح‌الله عجمیان و علی‌اصغر قورت‌بیگلو) خبر داد و گفت: این محفل نورانی امروز، پنج‌شنبه، سوم آذر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت ابوالفضل دولت آباد کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: این محفل انس با قرآن با حضور مربیان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم مردم نیز آزاد است.

گلدوست با اشاره به اینکه همزمان با این محفل قرآنی آیین افتتاحیه مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج نیز برگزار خواهد شد، بیان کرد: این مسابقات در دو بخش فردی و خانوادگی و ایده‌ای نو برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بخش فردی شامل رشته‌های «حفظ، صحیح خوانی، ترتیل خوانی، قرائت تحقیق و تقلیدی، مفاهیم کتاب صراط، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» است که افراد به تناسب سن، علاقه و توانمندی خود در این مسابقات شرکت می‌کنند.

مسئول دارالقرآن سپاه البرز گفت: در بخش خانوادگی نیز یکی از اعضای خانواده با حفظ مفاهیم سوره لقمان و حجرات، نفر دیگر ارائه پنج دقیقه‌ای نامه 53 نهج‌البلاغه، فرد دیگر حفظ دعای 24 صحیفه و جمع‌خوانی آیاتی از سوره لقمان در مسابقه شرکت می‌کنند.

وی توضیح داد: در بخش ایده‌پردازی قرآنی نیز افراد می‌توانند، در حول چهار محور به شرح ایفای نقش مسجد در سطح محله به عنوان پایگاه قرآن، ترویج انس عمومی جامعه با قرآن، تربیت حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین و ایجاد فرهنگ عمومی برای استفاده از قرآن، ایده بدهند.

گلدوست در پایان گفت: در مرحله استانی این مسابقات حدود سه هزار البرزی شرکت می‌کنند و برگزیدگان به نمایندگی از استان البرز به مرحله کشوری مسابقات راه می‌یابند.

 

انتهای پیام
captcha