تجلیل از ۷۰ حافظ قرآن زیر ۱۸ سال در قزوین
کد خبر: 4102057
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

تجلیل از ۷۰ حافظ قرآن زیر ۱۸ سال در قزوین

مهدقرآن استان قزوین چهارهزار حافظ قرآن را تحت پوشش دارد که سوم آذر ۷۰ نفر از نوجوانان و جوانان حافظ قرآن کریم زیر ۱۸ سال مورد تشویق و تکریم قرار گرفتند.

تجلیل از حافظان قرآن

کاظم زمانی، مسئول بخش برادران مهد قرآن استان قزوین، در حاشیه مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم کمتر از ۱۸ سال که پنجشنبه سوم آذر در سالن تبلیغات اسلامی  قزوین برگزار شد، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: در استان قزوین یک مهد‌قرآن به نمایندگی از مهد‌قرآن کشور وجود دارد که ۲۴ کانون قرآنی در زیر مجموعه آن فعالیت می‌کنند و ۱۱ مورد از این کانون‌ها در شهر قزوین مستقر است.

وی بیان کرد: مهدقرآن استان قزوین چهارهزار حافظ قرآن را تحت پوشش دارد که از یک جز تا ۳۰ جز قرآن را محفوظ دارند و قریب به ۲۵۰ نفر از آن‌ها توفیق حفظ کامل قرآن کریم را پیدا کرده‌اند.

مسئول بخش برادران مهد قرآن استان قزوین خاطرنشان کرد: قرآن‌آموزان پس از حفظ کل در آزمون‌های سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده و مدرک معادل لیسانس دریافت می‌کنند.

 وی در خصوص این برنامه تصریح کرد: این همایش ویژه حافظان زیر ۱۸ سال است، نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی است که به همت خود موفق به حفظ جزء‌هایی از قرآن کریم شده‌اند.

زمانی افزود: امروز ۷۰ نفر از نوجوانان و جوانان حافظ قرآن کریم مورد تشویق و تکریم قرار می‌گیرند زیرا در فضای فعلی کشور وجود چنین نوجوانان و آینده‌سازانی موجب تزریق انرژی مثبت و امیدآفرینی به جامعه است، اینها باید در برابر دشمنان ما دیده شوند، گرامی داشته و فعالیتشان تحسین شود.

وی گفت: این نوجوانان مفهوم و معنای قرآن را آموخته‌اند پس باید الگویی برای جامعه باشند و یکی از اهداف این همایش تشویق دانش‌آموزان قرآنی است تا مسئولان استان هم آن‌ها را ببینند و نوجوانان قرآنی و خانواده‌هایشان را مورد تکریم قرار دهد، که توجه به این مسائل قطعاً سبب تشویق این قرآن‌آموزان، ایجاد انگیزه و ادامه مسیر با همتی دوچندان خواهد شد.

انتهای پیام
captcha