تلاش و مبارزه در راه خدا مهم‌ترین ویژگی بسیج است
کد خبر: 4102261
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

تلاش و مبارزه در راه خدا مهم‌ترین ویژگی بسیج است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: تلاش و مبارزه در راه خدا، خلوص پایدار و مستحکم و نهایت توانمندی در نصرت کامل و دفاع همه‌جانبه رهبران الهی از ویژگی‌های بدریون است، یعنی همان ویژگی‌هایی که در بسیج نیز شاهد هستیم.

اصغر جلالی امام جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج ۴ آذر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با تبریک هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج لشکر مخلص خدا است، اظهار کرد: یکی از راه‌های معتبر برای شناخت دقیق و تعریف صحیح از هر پدیده‌ای، شناخت الگوهای عملی و پیشینه آن پدیده است و شجره طیبه بسیج نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: بسیج پدیده‌ای منحصربه‌فرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه بوده و این بیان امام راحل(رض) که «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌تواند زیباترین و جامع‌ترین تعریف برای این شجره طیبه باشد.

امام‌جمعه چهاربرج گفت: بسیج لشکری بسیار بزرگ از رزمندگان با تجهیزات و تسلیحات لازم برای اجرای عملیات‌ها بوده و این قید که ناظر به کمیت بسیج است باید روز به روز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه اخلاص، اوج ایمان و خصلت والاترین انسانها است، تصریح کرد: قید دوم در تعریف بسیج، تعریف مخلص است که گویای عالی‌ترین قله‌های فضائل انسانی بوده و این قید دوم هم ناظر به کیفیت بسیج و بسیجیان است و قید سوم تعریف(خدا) نیز معنابخش و هویت‌ساز دو قید اول با شرف انتساب به خداوند متعال است.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: بسیج این لشکر مخلص سمت و سوی جهت حرکتش تحقق و عینیت اهداف، ارزش‌ها، آرمان‌ها و اراده الهی است که برای درک بهتر و عمیق‌تر این تعریف می‌توان الگوهای عملی و پیشینه این شجره طیبه را بازخوانی کرد.

وی افزود: بدریون، شرطه الخمیس و اصحاب عاشورایی سیدالشهدا (ع)، سه الگوی صدر اسلامی پدیده بسیج هستند.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به صفات بدریّون، گفت: تلاش و مبارزه در راه خدا، خلوص پایدار و مستحکم و نهایت توانمندی در نصرت کامل و دفاع همه‌جانبه رهبران الهی از ویژگی‌های بدریون است، یعنی همان ویژگی‌هایی که در بسیج نیز شاهد هستیم.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: شُرْطَه الخمیس نیز گروهی از یاران همیشه مسلح مولا علی(ع) بودند که با آمادگی کامل در همه جا به امیرالمؤمنین(ع) در امور حکومتی یاری می‌رساندند، این گروه علاوه بر حضور در جنگ، وظایف مهمی در زمان صلح همچون اجرای حدود الهی، حفظ امنیت شهر کوفه، حفاظت از جان امام علی(ع) و جمع‌آوری نیرو برای دفاع را بر عهده داشتند و امیرالمؤمنین‌(ع) نیز ضامن بهشت‌شان شد.

وی به اصحـاب الحسین(ع) به عنوان دیگر الگوی صدراسلامی بسیج اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) را می‌توان پاسداری و حمایت از آیین شریعت الهی دانست و در مسیر دفاع از توحید و حقیقت آن که ولایت رهبران الهی، از امتیازات شهدای کربلا وفاداری به عهد و پیمان بود.

 

انتهای پیام
captcha