آشنایی با واژگان مصحف شریف در «فهم زبان قرآن» + صوت
کد خبر: 4102636
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

آشنایی با واژگان مصحف شریف در «فهم زبان قرآن» + صوت

فهم زبان قرآن عنوان برنامه رادیو قرآن است که طی آن، مخاطبان با ترجمه، واژگان و نکات ترجمه‌ای قرآن آشنا می‌شوند.

فهم زبان قرآنبه گزارش ایکنا، فهم زبان قرآن، عنوان برنامه شبکه رادیویی قرآن است که روزهای شنبه تا سه‌شنبه، حدود ساعت 15 به مدت 20 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه با کارشناس مجری حجت‌الاسلام حمید محمدی، فعال و پیشکسوت قرآنی همراه است که طی آن به ترجمه معارف و مفاهیم قرآن، مباحث تفسیری و تدبری آیات، آشنایی مخاطبان با واژگان قرآن و تشریح آیات با آیات مشابه قرآن پرداخته می‌شود.

در سلسله مباحث فهم زبان قرآن، روز گذشته، پنجم آذرماه به قسمت بیست و نهم سوره اعراف و آیات 175 تا 181 پرداخته شد. کارشناس این برنامه طی روز گذشته با اشاره به بخشی از آیه 179 «أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ»، گفت: «برخی از انسان‌ها به حیوانات تشبیه شده‌اند و از حقایق عالم به راحتی عبور می‌کنند در حالی که گوش‌ دارند و می‌توانند حقایق عالم را بشنوند اما نمی‌شنوند و چشم‌هایی دارند که می‌تونند این حقایق را ببیند اما چشم‌های خود را بر روی این امر بسته‌اند، بنابراین مثال این‌ها به مانند چهارپایان و حیواناتی است که فاقد فهم درست و چشم بینا و گوش شنوا هستند و اینها خیلی گمراه‌تر، پست‌تر و کثیف‌تر هستند و از این ظرفیت وجودی خود استفاده نمی‌کنند آن هم به دلیل غفلتی که دارند و آنها نزد خدا به مانند بدترین جُنبندگان که همان کران و لالان هستند، خواهد بود چنانکه در آیه 22 سوره انفال نیز به آن اشاره شده است «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ».

کد

این برنامه كاری از گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن است كه به تهیه‌كنندگی سمیرا قنبری از راديويی قرآن موج FM رديف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

انتهای پیام
captcha