گروه‌های دوستانه قرآنی در فضای مجازی تشکیل شود
کد خبر: 4102893
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
بررسی مسابقات قرآن جامعه کارگری / ۲

گروه‌های دوستانه قرآنی در فضای مجازی تشکیل شود

داور مسابقات جامعه کارگری استان مرکزی با بیان اینکه نباید از تقویت گروه‌های دوستانه قرآنی در فضای مجازی و حضوری غفلت کرد، گفت: این گروه‌ها باید هدفمند باشند و برنامه‌های آموزشی را جدی بگیرند.

مسابقات قرآن

هانیه بقایی، داور مسابقات قرآن جامعه کارگری استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه ثابت بودن چهره‌ها نقطه قوت هیچ مسابقه‌ای نیست، گفت: باوجود اینکه این مسابقات چهره‌های جدید نداشت، ارتقای سطح بیش از 90 درصد شرکت‌کنندگان نقطه مثبت این مسابقات بود؛ چراکه تقریباً تمامی داوطلبان بهتر از سال‌های گذشته بودند که این امر برای داوران رضایت‌بخش بود.

وی جهش رو به جلوی داوطلبان مسابقات قرآن را نویدبخش آینده‌ای روشن در رویدادهای قرآنی و تربیت اساتید زبده در رشته‌های مختلف دانست و اظهار کرد: داوطلبان دست پر آمده بودند و مسابقات از حالت رکود و یکنواختی خارج شده بود؛ این امر نشان‌دهنده این است که شرکت‌کنندگان ضرورت آموزش تخصصی و حرفه‌ای را درک کرده و بدین دلیل تمرین‌های خود را تخصصی‌تر دنبال کرده‌اند. ‌


بیشتر بخوانید:


این حافظ قرآن ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مسابقات متوجه شدند که برای کسب نتیجه بهتر و درخشش در مرحله کشوری باید وقت بیشتری بگذارند و پذیرفتند که اگر وقت نگذارند و تمرین حرفه‌ای و مستمر نداشته باشند قطعاً بین رقبا حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

بقایی با بیان اینکه مسابقات نشان‌دهنده میزان دغدغه‌مندی شرکت‌کنندگان برای فراگیری آموزش تخصصی‌تر و کسب نتیجه بهتر هستند و این رویداد ثابت کرد که جوانان قرآنی استان دغدغه‌مندتر از گذشته به ادامه مسیر فکر می‌کنند، تصریح کرد: برای تقویت فعالیت‌ها و در نهایت ارتقای سطح متسابقان باید دو گروه متولیان و شرکت‌کنندگان در رویدادهای قرآنی همگام پیش روند تا بتوان خروجی مناسب را از فعالیت‌ها گرفت و بازخورد آن را در جامعه مشاهده کرد.

بقایی آحاد مردم را از دیگر گروه‌های مورد توجه برای اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و ادامه داد: برگزاری جلسات حضوری و کرسی‌های تلاوت خانگی در رونق فعالیت‌های این حوزه بسیار تأثیرگذار است. مقام معظم رهبری در مورد برپایی جلسات خانگی قرآن تأکید بسیار دارند و امید است به این مطالبه ایشان جامه عمل پوشانده شود. تقویت کرسی‌های تلاوت به پیشرفت متسابقان نیز منتج خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه از تقویت گروه‌های دوستانه قرآنی در فضای مجازی و حضوری نباید غفلت کرد، افزود: این گروه‌ها باید هدفمند شده پیش روند و متخصصان حاضر در این اجتماع باید برنامه آموزش و تدریس را جدی بگیرند؛ چراکه این افراد در کنار آموزش به دیگران به نقاط ضعف خود نیز پی برده و درصدد رفع آن برمی‌آیند.

بقایی در پایان گفت: گروه‌های مروج و متولیان نیز باید برنامه‌های علمی ارائه دهند؛ چراکه آنان در خصوص وضعیت کنونی جامعه مسئول بوده و باید پاسخگو باشند. اینکه ما در حوزه فرهنگ ضعیف عمل کرده و دشمن با فضاسازی مسموم به ما ضربه وارد کند به حوزه کاری مسئولان بازمی‌گردد که باید پاسخ دهند. هرچند مسئولیت در این امر از هیچ‌ یک از ما ساقط نیست و گاه افراد عادی جامعه نیز می‌توانند در گسترش فرهنگ صحیح اسلامی تأثیرگذار باشند، اما افرادی که برای انجام کارهای فرهنگی حقوق و مزایا دارند بیش از دیگران مسئول هستند.

انتهای پیام
captcha