اعلام نتایج بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن به زودی
کد خبر: 4102916
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

اعلام نتایج بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن به زودی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد زمان اعلام نتایج بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن گفت: از ابتدا اعلام شده بود که نتایج این آزمون در دهه اول آذرماه اعلام می‌شود.

اعلام نتایج بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در دهه اول آذربه گزارش ایکنا، آزمون بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن که امسال مرحله نهایی آن به صورت مجزا از سایر بخش‌ها و به میزبانی استان قم برگزار می‌شود، 26 آبان‌ماه و پس از یک دوره تعویق برگزار شد.

طی روزهای اخیر و در فضای مجازی بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در این رویداد گلایه‌هایی مبنی بر تأخیر انتشار نتایج مطرح کرده بودند، برای اطلاع از زمان دقیق انتشار نتایج این بخش از مسابقات گفت‌وگوی کوتاهی با حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه از همان ابتدا قرار نبوده است تا نتایج این آزمون در بازه زمانی نزدیک به روز آزمون اعلام شود، گفت: آزمون معارفی یک بار به واسطه اختلالات اینترنتی و آسیبی که به برخی سرورها وارد شد یک ماه به تعویق افتاد و در نهایت شاهد برگزاری آن در روز 26 آبان‌ماه بودیم.

وی با بیان اینکه آزمون بخش کتبی با کیفیت مطلوبی برگزار شده است در مورد زمان انتشار نتایج به زمان‌بر بودن آن اشاره کرد و افزود: آزمون به صورت کتبی برگزار شده است و در این نوع آزمون با توجه به مراحل مختلف از تجمیع تا جمع‌بندی و بررسی ایرادات احتمالی زمان نسبتاً زیادی لازم است. باید پس از تجمیع پاسخنامه‌ها از طریق سامانه، ایرادات احتمالی را بررسی کنیم، باید یک دور تمام سوالات را مرور کنیم تا اگر خللی در گزینه‌ها، در سوالات و سایر موارد وجود دارد، برطرف کنیم.

مجیدی‌مهر تصریح کرد:‌ اگر به کنکور سراسری نگاه کنید می‌بینید نتایج یک ماه بعد از برگزاری آن اعلام می‌شود، شاید اگر یک فرد به سازمان سنجش مراجعه کند طی دو روز هم بتواند نتیجه آزمون خود را کسب کند، اما سازمان سنجش به هیچ وجه نتایج را اعلام نمی‌کند چون باید یک بار تمام جوانب فنی، گزارشات حراستی، حضور و غیاب شرکت‌کنندگان، درصد مشارکت و ... را بررسی و بعد نتایج را اعلام کند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه زمانی نتایج بخش معارفی را اعلام می‌کنیم که تعداد دقیق راه‌یافتگان به مرحله نهایی نیز مشخص شده باشد، گفت: از ابتدا به شرکت‌کنندگان این بخش اعلام کرده بودیم نتایج هر آزمون 10 روز کاری بعد از برگزاری آن اعلام می‌شود لذا برآورد ما همان دهه اول آذرماه است. با این احتساب شاهد هیچ تأخیری در اعلام نتایج نبوده‌ایم.

نفرات برتر این مرحله از مسابقات به مرحله نهایی این بخش که اوایل بهمن‌ماه به صورت حضوری و با حضور نفرات منتخب به میزبانی استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha