37 مسجد در قم میزبان مسابقات قرآن و عترت بسیج شدند
کد خبر: 4103133
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

37 مسجد در قم میزبان مسابقات قرآن و عترت بسیج شدند

مسئول دارالقرآن بسیج قم گفت: مرحله مقدماتی بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج مساجد از ابتدای آذرماه در 37 مسجد استان با شرکت دو هزار و 480 نفر آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

قرآن کریم

روح‌الله عطایی، مسئول دارالقرآن بسیج قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم در رابطه با بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج مساجد این استان بیان کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات در استان قم از ابتدای آذرماه در 37 مسجد استان با شرکت دو هزار و 480 نفر آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی گفت: ثبت‌نام در این مسابقات در آبان‌ماه به‌صورت سامانه‌ای انجام شد و پس از ثبت‌نام اسامی شرکت‌کنندگان تفکیک و برای اجرای مسابقه به مساجد و حوزه‌های بسیجی که فعالیت قرآنی قوی‌تر داشتند، واگذار شد که هر مسجد طبق برنامه مشخص تا پایان آذرماه این مسابقات را برگزار می‌کند.

عطایی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد ارتباط قوی‌تر بین مدارس، مساجد و خانواده‌هاست، افزود: مسابقات قرآن و عترت بسیج مساجد در بخش‌های خانوادگی و گروهی(بانوان و آقایان)، فردی و ایده‌‍پردازی برگزار می‌شود؛ در این دوره از مسابقات 35 خانواده شامل پدر، مادر و دو فرزند بالا و زیر 10 سال و 18 گروه که عموما از مدارس قم هستند، ثبت‌نام کردند.

مسئول دارالقرآن بسیج استان قم اظهار کرد: این مسابقات در 28 رشته اعم از حفظ، قرائت تحقیق و تقلیدی، مفاهیم موضوعی، حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه، حفظ نامه 53 نهج‌البلاغه و نیز حفظ 40 حکمت از نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

عطایی ادامه داد: میزبان مرحله نیمه نهایی این مسابقات استان قم است که در دی‌ماه سال جاری برگزار و مرحله نهایی نیز به‌صورت کشوری در مرکز دارالقرآن بسیج سپاه، بهمن‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر مردمی بودن این مسابقات گفت: تقدیر از نفرات برگزیده اول تا سوم تمامی رشته‌ها در مسجد مربوطه و با حمایت سازمان بسیج انجام و نفرات برتر در سطح استان نیز حائز جوائز نقدی می‌شوند.

مسئول دارالقرآن بسیج استان قم در خصوص داوری مسابقات یادآور شد: با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان داورانی برای ارزیابی شرکت‌کنندگان برای رشته‌هایی که به‌صورت حرفه‌ای هستند تعیین شدند، اما برای کودکان زیر 9 سال، از داوران و مربیان واحدهای قرآنی بسیج بهره می‌بریم. همچنین شرکت برای عموم مردم در این مسابقات آزاد بوده و شامل سنین زیر 7 سال، 7 تا 9 سال، 9 تا 14 سال و بالای 14 سال است که برای کودکان زیر 7 سال حفظ 5 سوره قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha