خیر خویی رتبه اول توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آذربایجان غربی را کسب کرد
کد خبر: 4103429
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

خیر خویی رتبه اول توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آذربایجان غربی را کسب کرد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مهدی سلطان‌زاده خیر خویی رتبه اول استان را در توسعه و بازسازی عتبات عالیات را کسب کرد.

سیدحسن حسینی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدحسن حسینی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در مراسم تجلیل از خیر برتر و اول استان آذربایجان غربی در کمک به توسعه و بازسازی عتبات عالیات که با حضور جمعی از مسئولان و خیرین خویی برگزار شد، با بیان اینکه شهرستان خوی خاستگاه مذهب و عشق و علاقه به ائمه اطهار بوده است، اظهار کرد: امروز از فردی تجلیل می‌شود که زندگی‌اش را صرف توسعه و بازسازی عتبات عالیات علی‌الخصوص کربلای معلی و سامرا کرده است.

وی تصریح کرد: مهدی سلطان‌زاده این خیر خویی در تمامی صحنه‌ها و با تمام توان برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات در صحنه بوده است.

حسینی ادامه داد: توسعه و بازسازی عتبات عالیات از میراث ماندگار سردار حاج قاسم سلیمانی است که در نوع خودش از ماندگارترین و ارزشمندترین کار در اتحادو همدلی جهان اسلام به شمار می رود.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی همواره مانع بزرگ در توسعه و بازسازی عتبات عالیات به خصوص سامرا بوده است تصریح کرد و گفت: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان ،گیلان و زنجان به‌عنوان استان‌های معین بازسازی سامرا انتخاب شده‌اند.

حسینی ادامه داد: در ۲۳۸ سال پیش فردی به‌نام احمدخان دنبلی از خوی رفته و سامرا را بازسازی کرده است.

مهدی سلطان‌زاده خیر خویی نیز در این مراسم اظهار کرد: عشق و علاقه به ائمه اطهار و امام حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد و در واقع هر چه داریم از برکت وجود امام حسین(ع) است .

سلطان‌زاده با اشاره واقعیت‌های موجود در جهان اسلام اظهار کرد: با تمام توان و به همت خیرین نیکوسرشت بازسازی عتبات عالیات را ادامه خواهیم داد .

در پایان مراسم لوح سپاس و آخرین تصویر از بارگاه امام حسین(ع) و تربت پاکش به مهدی سلطان‌زاده به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات اهدا شد.

منبع: ایسنا

 

 

انتهای پیام
captcha