دوشنبه‌های دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور قرآنی می‌شود
کد خبر: 4103558
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

دوشنبه‌های دانشگاه‌های علمی‌کاربردی کشور قرآنی می‌شود

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآن دانشگاه علمی‌کاربردی کشور گفت: از اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی در دانشگاه های علمی و کاربردی کشور خبر داد و گفت: این طرح با استقبال دانشجویان مواجه شد.

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآن دانشگاه علمی‌کاربردی کشور

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی زنجان، حجت‌الاسلام حسین افتخاریان رئیس مرکز فعالیت‌های قرآن دانشگاه علمی‌کاربردی کشور شامگاه دیروز ۸ آذر با حضور در کتابخانه عمومی شهر صائین‌قلعه از اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی در دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح با استقبال دانشجویان مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه همواره در هر مقطع زندگی باید از برکات و انوار قرآنی بهره‌مند شویم، ادامه داد: تفسیر و ترویج مباحث قرآنی موجبات شکوفایی علمی دانشجویان می‌شود که طرح دوشنبه‌های قرآنی با این هدف در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مطرح و مورد استقبال واحدهای کل کشور قرار گرفت، به طوری که تقویم اجرایی این طرح در زمان کوتاهی بسته شد.

این مسئول با یادآوری اینکه اهتمام زیادی برای رشد ایده‌ها و پروژه‌های قرآنی را در استان‌ها داشته باشیم، گفت: استان‌هایی که کیفیت بهتری در اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی داشته باشند از سهمیه بیشتری در اجرای برنامه‌های قرآنی خواهند داشت.

امام‌جمعه شهر صائین‌قلعه نیز در سخنانی اظهار کرد: محافل قرآنی حکم حرم دارند و از ممنوعیت‌ها و قداست حرم برخوردار است.

حجت‌الاسلام محمد نوری افزود: خداوند سفره با عظمتی نازل کرده است که هر کس به اندازه فهم و درک خود از این سفره بهره‌مند می‌شوند. قرآن راه روشن امروز جامعه ما است و می‌آموزد که در برابر فتنه‌ها چگونه باید عمل کنیم.

نریمان یوزباشی رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه باید در کنار آموزش به پرورش فکری و اعتقادی دانشجو کار شود که بهترین منبع قرآن است، گفت: طرح دوشنبه‌های قرآن فرصت خوبی برای این مهم است.

وی با تاکید به موضوع برنامه‌های معنوی در تقویم برنامه‌های فرهنگی استان، گفت: اجرای برنامه‌های معنوی و اعتقادی در دانشگاه‌ها، دانشجویان پایبند به نظام و رهبری پرورش خواهد داد.

گفتنی است در این مراسم قاریان بین‌المللی روح‌اله قاسمی، علی قنبری و حسین معینی از اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع علمی‌کاربردی زنجان قرآن تلاوت کردند.

در پایان مراسم از رتبه‌های برتر دانشجویی و اساتید دانشگاه واحد صائین‌قلعه تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha