پدر شهید «جواد دهقانی» دعوت حق را لبیک گفت
کد خبر: 4104313
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶

پدر شهید «جواد دهقانی» دعوت حق را لبیک گفت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت از آسمانی شدن پدر شهید معظم «جواد دهقانی» در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن خبر داد.

تشیع پیکر پدر شهید

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عطا ناوکی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شب گذشته، 12 آذر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پدر شهید معظم «جواد دهقانی» در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

وی اضافه کرد: مراسم تشییع پیکر این پدر فداکار و صبور که پنجشنبه دهم آذر درگذشته بود، ۱۲ آذر ساعت ۱۳ در آرامستان روستای تازیان بالا از توابع شهرستان بندرعباس با حضور بستگان و جمعی از ایثارگران برگزار شد به خاک سپرده شد.

یادآور می‌شود؛ شهید جواد دهقانی سوم فروردین ۱۳۴۴ در روستای پایبند شهرستان بندرعباس به دنیا آمد. وی تا مقطع اول متوسطه تحصیل کرد و در زمان جنگ تحمیلی نیز عازم جبهه‌های جنگ شد و در عملیات رمضان سال ۶۱ در منطقه پاسگاه زید جاویدالاثر شد و پس از ۱۵ سال و در سال ۷۶ رجعت کرد و در گلزار شهدای روستای تازیان بالا به خاک سپرده شد.

شهید جواد دهقانی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: «چند صحبت با برادرانم دارم؛ برادر جان راه مرا ادامه بده و هیچ‌وقت از امام خمینی(ره) دور نشو و راه امام را در پیش بگیر» وی سفارش کرده است که اگر شهید شدم مرا در تازیان در کنار قبر شهید پایان دفن کنید.

این شهید دفاع مقدس خطاب به مادرش نیز آورده است: «مادر سفارش می‌کنم در شهادت من گریه نکنید و پرچمی سبزرنگ در خانه بزنید و هیچ‌کس حق ندارد به خاطر شهادت من گریه کند».

انتهای پیام
captcha