جریان‌سازی طرح سامان خانواده هدفمند باشد
کد خبر: 4104366
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

جریان‌سازی طرح سامان خانواده هدفمند باشد

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد با بیان اینکه طرح سامان خانواده در استان در حال اجراست، گفت: کمیته‌ها باید در جریان‌سازی این طرح فعالیت خود را به صورت تخصصی و هدفمند انجام دهند.

جلسه کمیته تسهیل خانواده در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد حسین رحیمی‌نسب، مدیر طرح سامان خانواده استان یزد، 13 آذرماه در جلسه کمیته تسهیل خانواده گفت: هدف کمیته تسهیل خانواده ساماندهی، سازماندهی، آموزش و مشاوره صحیح به خانواده‌ها و جوانان در مدیریت هزینه‌های زندگی است.

وی افزود: طرح سامان خانواده که در راستای ازدواج و تحکیم خانواده و فرزندآوری در استان یزد در حال اجراست، ۶ کمیته دارد که ترویج، تسهیل و تشکیل؛ کمیته‌های قبل از ازدواج و تحکیم، تکالیف و تعالی کمیته‌های بعد از ازدواج است و لذا هر یک از دستگاه‌ها مسئولیت هر کمیته را برعهده دارند.

رحیمی‌نسب ادامه داد: کمیته‌ها باید در جریان‌سازی طرح سامان خانواده و کمیته تسهیل خانواده، فعالیت خود را به صورت تخصصی و هدفمند انجام دهند.

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد بیان کرد: افزایش سن ازدواج، این روز‌ها به نگرانی بسیاری از خانواده‌ها و دغدغه‌ای برای جامعه تبدیل شده که باید برای موفقیت در این امر، ملاک‌ها و برنامه‌های مشخصی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مُد و هم چشمی مشکل اصلی پیش روی جوانان استان و به آفت زندگی این قشر تبدیل شده است، تصریح کرد: تشریفاتی کردن جهیزیه، مهریه و برگزاری مراسم‌های مفصل، در بین خانواده‌ها پُررنگ شده و توقعات جوانان بالا رفته است به طوری که شاهد افزایش سن ازدواج و پیری جمعیت در استان یزد هستیم.

مدیر طرح سامان خانواده استان یزد با اشاره به کاهش جمعیت جوان در کشور و همچنین در استان یزد گفت: خانواده‌ها هزینه‌های غیر ضروری را حذف کنند چراکه مدیریت صحیح می‌تواند در کاهش هزینه‌های غیر ضروری و کاهش سن ازدواج تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به عنوان مسئول کمیته تسهیل خانواده، علاوه بر پیگیری برنامه‌ها، جلسات این کمیته را به صورت ماهانه برگزار می‌کند، یادآور شد: کمیته تسهیل خانواده ۱۴ عضو دارد که آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان، صدا و سیما، سازمان صمت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور بانوان و دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری، سپاه الغدیر، شورای هماهنگی بانک‌ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تبلیغات اسلامی، مجمع خیران استان، سمن‌ها و کمیته امداد اعضای این کمیته هستند.

انتهای پیام
captcha