تجهیز و راه‌اندازی طرحهای ملی جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4104461
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

تجهیز و راه‌اندازی طرحهای ملی جهاددانشگاهی سمنان

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه‌های جهاددانشگاهی استان از پیگیری برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی طرحهای ملی جهاددانشگاهی استان خبر داد.

تجهیز و راه‌اندازی طرحهای ملی جهاددانشگاهی سمنانبه گزارش ایکنا از سمنان، عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی،‌ عصر روز گذشته، 12 آذر در بازدید از پروژه‌های جهاددانشگاهی استان، از پیگیری برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی طرحهای ملی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت: با تلاش مسئولان، همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان شاهد آغاز فعالیت مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های جهاددانشگاهی سمنان متذکر شد: امیدواریم امسال و با کمک جهاددانشگاهی سمنان بتوانیم بسیاری از طرحها و پروژه‌های روی زمین مانده را به سرانجام برسانیم و با افتتاح مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان در اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری شاهد پیشرفت خوب و مناسبی خواهیم بود.

گلرو ادامه داد: طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر از طرحها و پروژه‌های ملی است که در این راستا لازم است همه دستگاهها ، سازمانها و ارگانهای دولتی، همکاری، حمایت و مساعدت لازم با جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور علمی طرح داشته باشند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است و حضور این نهاد علمی در پروژه‌ها و طرحهای علمی و فناورانه، پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود.

وی با اشاره به چالش مهم جمعیت در کشور و تأکید مقام معظم رهبری برای برنامه‌ریزی مدیران برای حل مسئله کم‌شدن جمعیت در کشور گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در کشور نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در حل این مشکل دارد، که با وجود اینکه ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان احداث شده و مجوز آن نیز اخذ شده تلاش می‌کنیم در دور دوم سفر رئیس‌جمهوری به استان حتماً اعتبارات خوبی جذب شود.

علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این بازدید از اتمام عملیات عمرانی مرکز به نژاد دامی این نهاد خبر داد و گفت: پروژه احداث مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک به عنوان یک طرح ملی فناورانه در حال اجرا است و آزمایشگاه پایه اصلاح‌نژاد و به نژاد دامی، گروههای علمی، پژوهشی و فناورانه در این مرکز مستقر خواهند شد.

به گفته وی این پروژه در مساحتی بالغ بر ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه در دور دوم سفر رئیس جهموری به استان سمنان به بهره برداری می رسد.

رئیس جهاددانشگاهی استان افزود: با رایزنی‌های متعدد، مجوز راه‌اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت از سوی کارگروه پزشکی جهاددانشگاهی کشور برای استان سمنان اخذ شده و باید حمایت و مساعدت لازم برای اختصاص و تجهیز فضای مناسب انجام شود تا بتوانیم در این حوزه نیز ارائه خدمت داشته باشیم.

وی از به پایان رسیدن مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر خبر داد و گفت: مطالعات علمی این طرح ملی که از چند ماه گذشته آغاز شده بود، به پایان رسید و عملیات مکان‌یابی نقاط مستعد ایجاد مجتمع‌های دامپروری آغاز می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان یادآور شد: مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر در ۷ کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر و با همکاری و تعامل خوب دستگاه‌های مربوط انجام شده است.

خبرنگار: سید محمد علی شاهمیری

انتهای پیام
captcha