جهاد تبیین، ایجاد امید در میان دانش‌آموزان است
کد خبر: 4104494
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

جهاد تبیین، ایجاد امید در میان دانش‌آموزان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: امروز اگر بتوانیم در میان دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه، امید ایجاد کنیم، جهاد تبیین را عملیاتی کرده‌ایم.

نشست مدیران و مبلغان مدارس صدرا در اصفهانبه گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، نشست مدیران و مبلغان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان اصفهان، امروز، 13 آذرماه در مجموعه باغ زرشک برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان هدف از برگزاری این نشست را تشریح آیین‌نامه‌های جدید سازمان صدرا اعلام کرد و افزود: باید ظرفیتی ویژه برای تربیت نسل جوان و نوجوان به‌کار گرفته شود. ضرورت برگزاری این نشست‌ها نیز هماهنگی در عملیات‌ تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: قصد داریم با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، بعضی از تعارضات کمی را که در عملیات‌های تعلیم و تربیت وجود دارد، رفع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: امروز اگر بتوانیم در میان دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه، امید ایجاد کنیم، جهاد تبیین را عملیاتی کرده‌ایم. در این راستا، نقش مبلغان در ایجاد امید در مدارس حائز اهمیت است، چراکه شاهد ناامیدی و افسردگی در میان نوجوانان و جوانان هستیم و این مسئله باید برطرف شود. به تعبیر شهید بهشتی، در سخت‌ترین مراحل نیز نباید افسرده باشیم.

مدارس صدرا در تراز انقلاب اسلامی هستند

مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه مدارس صدرا می‌توانند جزو مدارس انقلاب و تراز قرار گیرند، گفت: پنج هزار و ۶۰۰ مدرسه و دو هزار و ۴۰۰ مربی پرورشی در سطح استان داریم. اگرچه با کمبود مربیان پرورشی مواجهیم، ولی با تمام این اوصاف باز هم طرح و برنامه در زمینه‌های فرهنگی و پرورشی ارائه می‌شود که لازم است در اجرای آنها محکم و استوار عمل کنیم.

وی افزود: پیگیر این موضوع هستیم که بعد از ۴۳ سال، یک مدرسه شاخص در استان اصفهان داشته باشیم، چراکه بعد از این همه سال مدرسه‌ای در تراز انقلاب اسلامی نداریم، ولی این قابلیت در مدارس صدرا وجود دارد. باید امکانات را فراهم کنیم، اگرچه قصد اضافه کردن عنوان نداریم.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: زیرساخت‌های مدارس صدرا با مشکل مواجه است که باید آنها را برطرف کنیم. اگرچه همه مدارس ما دونوبته است و فضای کافی در اختیار نداریم، ولی می‌توانیم نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و در راستای اندیشه امام(ره) تربیت کنیم.

یادآور می‌شود، در حال حاضر، ۱۴ مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، شهرضا، خوانسار، نجف‌آباد، لنجان و برخوار با هزار و ۳۳ دانش‌آموز دایر است‌.

انتهای پیام
captcha