رونمایی پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین
کد خبر: 4104520
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

رونمایی پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در آئین رونمایی از پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: خداوند در آیه یک سوره فرقان فرموده قرآن از منشأ برکات خدا نازل شده است، یعنی هر آیه قرآن برکت است.

رونمایی پوستر مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در آیین رونمایی از پوستر مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قزوین، گفت: از دیدگاه مؤمنین خداوند صرفاً خیر نازل کرده است، تک‌تک آیات قرآن خیر است، مسابقات قرآن کریم نیز مسابقه‌ای برای خیر است و مشمول عنایات خاصه پروردگار خواهد شد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم در سوره‌های مختلف در رابطه با ادای حق سه عنصر مهم اعم از تلاوت، تقوا و جهاد سخن گفته است. اگر این سه عنصر در یک شخص جمع شود، خدای متعال جایزه‌ای به او می‌دهد و او را مؤمن حقیقی خطاب می‌کند، در ابتدای انقلاب و ایام دفاع مقدس نیز این‌گونه بود که سه عنصر وحدت، رهبری و ایمان موجب شد امدادهای غیبی خداوند به کمک ما بیاید و پیروزی را از آن ما کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در سوره انفال عنوان شده مؤمنین حقیقی کسانی هستند که نام و یاد خدا دل‌های آنان را می‌لرزاند، نگاه اصلی ما در مسابقات، نگاه قاریان و نگاه مدیران ما باید این‌گونه باشد.

وی تأکید کرد: در ذکر خدا یک زمان این‌گونه است که فقط لب‌های شخص می‌جنبد، یک زمان هم این‌گونه است که فقط عقل فرد به فکر مشغول می‌شود، اما یک زمان به‌گونه‌ای است که جان فرد نیز به هیجان و حرکت در می‌آید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در زمان اقامه نماز باید به ‌گونه‌ای باشیم که علاوه بر توجه به جملات و کلمات، بدانیم که ما در نماز مشغول صحبت با پروردگار هستیم، یعنی هدف اصلی ما از نماز همین سخن گفتن با خدای متعال باشد. ماه رمضان ماه مبارکی است، البته در قرآن کریم از کلمه مبارک برای این ماه استفاده نشده است، اما حقیقت برکت در این ماه در قرآن مطرح شده است.

وی اظهار کرد: پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه فرمودند ماه مبارک در راه است، خداوند نیز در آیه سه سوره دخان می‌فرماید ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم، در سوره مبارکه قدر نیز در رابطه با برکات شب قدر سخن گفته شده است. در سوره قدر آمده برکت یک شب قدر از هزار ماه بالاتر است، یعنی ما یک شب قدر سرمایه‌گذاری می‌کنیم و به اندازه بیش از هزار ماه نتیجه خواهیم گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «انا انزلناه فی لیله‌القدر»، در سوره دیگری نیز آمده است «شهر رمضان الذی انزل فیه‌القرآن»، از ترکیب این دو آیه مشخص می‌شود که لیله‌القدر در ماه مبارک رمضان است.

وی یادآور شد: خداوند در آیه یک سوره فرقان فرموده قرآن از منشأ برکات خدا نازل شده است، یعنی هر آیه قرآن برکت است؛ انسان هم اگر بخواهد بابرکت باشد باید قرآنی باشد، خیلی از افراد پول و ثروت ندارند اما بابرکت هستند، خیلی از افراد نیز صاحب فرزند، مال و مقام هستند، اما برکت ندارند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم در مدتی که مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قزوین برگزار می‌شود، برکات معنوی آن نیز در استان ما باریدن بگیرد، زیرا تا برکات معنوی نبارد نوبت به بارش باران نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha